“Cabin in the Woods” er alt i alt en god popcornsfilm, der peger fingre ad sit publikum ved (en smule dobbeltmoralsk) at stille det evigtgyldige spørgsmål: ”Hvorfor ser I egentlig det her?” Dette er en tidsalder, hvor at blive stillet til skue er lig med succes, og hvis det ultimativt er sandheden, så nyder de fem hovedpersoner i “Cabin in the Woods” masser af succes. Hvis det ikke havde været for den alt, alt for overdrevne slutning, ville “Cabin in the Woods” have været en på én gang skræmmende, kvik og drilsk udstilling af vores voyeuristiske behov. Nu er det i stedet bare en hæderlig horrorfilm med flere gode ideer, der desværre ikke realiseres godt nok.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 x marks the spot 11 år siden

#10
Samme filmoplevelse her! Jeg var godt klar over, at filmen havde et twist ud fra traileren, men ikke DÉT twist!! Elsker den genre af
dommedagsfilm i stil med f.eks. "In the Mouth of Madness" og "The Mist"
. En fantastisk film, der bare blev bedre og bedre.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#12 filmkorn.dk 11 år siden

Fantastisk film - og jeg synes slutningen er suveræn! Ding ... grrrr brrr flænse!

Must have på blu-ray.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#13 lagoni 11 år siden

Utrolig skuffende film. Den blev simpelthen hurtigt alt for meget. Der var mange gode ideer og småsjove scener, der ville ha' fungeret 27 gange bedre på bog, men bare ikke virker på film. Man fik forholdsvis hurtigt hints, der hjalp til at gætte twistet. Man får nok mere ud af den hvis man er stor horror-fan, men for mig var den bare for dårligt udført.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 Zombi 11 år siden

lagoni (13) skrev:
Utrolig skuffende film. Den blev simpelthen hurtigt alt for meget. Der var mange gode ideer og småsjove scener, der ville ha' fungeret 27 gange bedre på bog, men bare ikke virker på film. Man fik forholdsvis hurtigt hints, der hjalp til at gætte twistet. Man får nok mere ud af den hvis man er stor horror-fan, men for mig var den bare for dårligt udført.


Sjovt hvis man bytter et par ord ud var det stort set sådan jeg havde med "The Avengers".

"Cabin In the Woods" er stadig årest sjoveste biftur.
Gravatar

#15 the_paki_don 11 år siden

Jeg var næsten ved at droppe filmen, da jeg læste overskriften til anmeldelsen, da der er så mange film, man hellere vil bruge tid på, men er glad for, at jeg gav den den chance filmen fortjener.

Enig med de andre om, at anmelderen har misforstået slutningen. Filmen eksisterer netop for at give os den slutning og interessen for den afslutning (og alt det arbejde der er lagt i monstrene og hele baggrundshistorien) er hovedpunktet for Goddard og Whedon.

Jeg beklager, at det kan lyde lidt hårdt, men det er næsten dumt af anmelderen at komme med de udtalelser.

Jeg var rigtig glad for filmen og vil anbefale den til enhver.
Gravatar

#16 Collateral 11 år siden

lagoni (13) skrev:
Utrolig skuffende film. Den blev simpelthen hurtigt alt for meget. Der var mange gode ideer og småsjove scener, der ville ha' fungeret 27 gange bedre på bog, men bare ikke virker på film. Man fik forholdsvis hurtigt hints, der hjalp til at gætte twistet. Man får nok mere ud af den hvis man er stor horror-fan, men for mig var den bare for dårligt udført.


Hvilket twist? Filmens første scener viser dem der styrer løjerne. Det er ikke beregnet på at være et twist, men en leg med genrens konventioner via en IMO interessant præmis. Fair du ikke kan lide den, oplevede den bare helt anderledes.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 the_paki_don 11 år siden

Filmen er skabt til folk, der har set en pæn del gyserfilm og er dermed ikke en mainstream film, selvom den også omfavner folk, der ikke har set gyserfilm med hurtige, men fyldestgørende forklaringer.

Man skal kende reglerne for gyserfilmen for at få det meste ud af filmen og jeg mener, at det er folk, der har forstand på det, som har fået mest ud af filmen.

Så jeg kan godt forstå, at der er nogen, der er faldet fra, hvis de ikke forstår gyserfilmens konventioner. Jeg synes, at det er en ganske intelligent underholdningsfilm, som gør sit for at forfriske genren og vise, at man godt kan have en kærlighed til en vis genre eller tidsalder (80'er gyserfilm), men stadigvæk have skarpsindighed nok til at se dens svagheder og fremvise dem i dette herlige studie af gyserfilmen.

Og er desuden enig med el vez.
Gravatar

#18 filmkorn.dk 11 år siden

#14 Enig.

The Avengers var en lidt fesen affære for mig.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#19 filmkorn.dk 11 år siden

"Hvis dette tema interesserer filmens instruktør, synes det afgørende twist ikke at gøre det. Den blodbesmurte slutning mangler i den grad den "aha!"-oplevelse, som ethvert vellykket twist bør fremkalde. Det får "Cabin in the Woods" til at virke som en søgt oplevelse snarere end en drillelysten ditto."

Undskyld mig, men anmelderen har da fuldstændig misforstået slutningen. Der er ikke noget twist og skal heller ikke være noget twist. Slutningen (og nu bliver han artsi fartsi) er som fortissimo i et klassisk stykke musik. Et brag af en slutning, der til fulde lever op til filmens legen med genrens konventioner og som fik mit filmhjerte til at banke ekstra stærkt.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: