Filmen er selvsagt i 3D, og den effekt fungerer såmænd fint, om end jeg ikke så noget, der overbeviste mig om, at jeg ikke ville have nydt den lige så meget i 2D. 3D-effekten er på mange måder også det mest moderne ved filmen, der ellers helhjertet har påtaget sig tegneseriens gammeldags udformning og gjort den til et betydeligt fortrin. Ligesom sin helt synes den at stamme fra et sted tilbage i fortiden, hvor tingene var mere enkle, utvetydige og ukomplicerede – og også en hel del sjovere.


Se også: Filmz TV: Drilske dusørjægere, Woody Allen og “Captain America”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 doctor doom 12 år siden

Har lige set den og synes 4 stjerner er i overkanten. 3 er rimeligt. I perioder var jeg ved at tage en halv time på skjoldet.
Gravatar

#22 doctor doom 12 år siden

Synes det var lidt lamt at Da Cap let kunne få radiokontakt med sin base fra flyet.
Gravatar

#23 Kyllingebenet 12 år siden

Ærlig talt, jeg synes at den var mega tam. 3/3.
Gravatar

#24 IK 12 år siden

Kyllingebenet (23) skrev:
Ærlig talt, jeg synes at den var mega tam. 3/3.


Topkarakter?! :)
Gravatar

#25 Babo84 12 år siden

IK

Lovede en tilbage melding. Det var godt nok en tandløs superhelte film. Som så ofte fra Marvel. Jeg aner ikke hvor meget den er tro mod forlægget, er også pænt ligeglad, men historien og personerne er da noget af det mest dødssyge og uinteressante. Jeg havde ingen interesse i nogen af delene. Klichefyldt og overfladisk. Actiondelen var også kedeligt udtænkt. Kan faktisk ikke huske en eneste gode sekvens. Pænt lavet, især det med Evans, men ikke alt skinnede. Kedelig skurk. Jeg kedede mig squ med denne her.
Gravatar

#26 Slettet Bruger [396709978] 12 år siden

Babo84 (25) skrev:
Jeg aner ikke hvor meget den er tro mod forlægget

Meget.
Gravatar

#27 Babo84 12 år siden

Ok. Men er der ikke lidt mere bid i forlægget? Noget som man måske har afskåret her. For filmen viser en ekstrem kedelig og overfladisk helt?
Gravatar

#28 Slettet Bruger [396709978] 12 år siden

Babo84 (27) skrev:
Ok. Men er der ikke lidt mere bid i forlægget? Noget som man måske har afskåret her. For filmen viser en ekstrem kedelig og overfladisk helt?


Det kommer an på hvilke udgaver at Captain America man læser, ligesom alle de andre helte, der har 50+ år på bagen.

Den første film er en skabelseshistorie og det mest interessante ved Cap er hvordan de vil behandle figuren, når han lander i nutiden i hhv. Avengers-filmen og i 2'eren.

Ligesom med de fleste andre superhelte, begynder der for alvor at være kød på figuren, når man kommer over skabelseshistorien. I Spider-Man skal man lige have "with great power.." banket ind i hovedet, før man begynder at forstå figuren, i Batman skal Waynes forældre dræbes og han skal træne, før man begynder at se hvor det bærer hen og når det kommer til Captain America, er det vigtigt at etablere hvilken slags helt og person han var i fortiden, for at forstå figuren i nutiden.

Hvad du ser som kedelig og overfladisk, er en etablering af en helt, der kommer fra en verdensopfattelse, at der enten er godt eller ondt, sort eller hvidt og når han kommer til nutiden, bliver han stillet overfor en masse ting, der bryder med hans moralske opfattelse, der er 60 år efter alle andres, herunder det land han kæmper for og de mennesker han samarbejder med.

Skriv ny kommentar: