Javist stjæler “De fortabte sjæles ø” med arme og ben fra alskens internationale eventyrfilm, men den er underholdende, og af en dansk film at være er den forfriskende ambitiøs og betagende. Et par ringe børnepræstationer og en mangel på overraskelser spolerer desværre morskaben en anelse. Udgivelsens transfer er glimrende, og lydsporet er uden tvivl blandt de allerbedste, der nogensinde har prydet en dvd-udgivelse af en dansk film. Ekstramaterialet er fascinerende, informativt og med til at få kvaliteten af udgivelsen til at overgå filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Munchkim 16 år siden

Ganske glimrende film når man tænker på den er dansk... Men nu er den jo altså dansk, så kald dog for helvede en Nekromatiker for en Nekromantiker i stedet Necromancer. Puha, det var lige den grumme ridse i lakken som fik mig til at trække en stjerne fra.

3/6
Gravatar

#12 dh-ad 16 år siden

Lidt for meget Spielberg-homage.

Filmen er på sin vis ok og historien fin, men store dele af filmen er næsten direkte ripoffs af Spielberg film. Der ses kraftige referencer til Always, Nærkontakt af 3. Grad, Indian Jones, E.T. m.m.fl., for slet ikke at glemme Poltergeist, som ligner den direkte inspiration til filmen. Og musikken er et kapitel for sig selv, den låner så meget fra Spielberg film, at det til sidst kammer over.

Mange af skuespillerne gør det fint, især pigen i hovedrollen som Lulu, gør det rigtig godt.

Men igen kan man se, at DK er et lille land med få store skuespillere, og at de samme "skuespiller-truppe" medvirker i stort set alle store danske film.

3/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#13 Outbound Sith 16 år siden

Jeg var til gallaåbning på Natfilm-festivalen, og der kom jeg tilfældigvis til at sidde lige foran Sarita Christensen, som var producer på DFSØ. Jeg benyttede chancen til at spørge hende om noget, som har naget mig i lang tid: "Hvad blev der egentlig af de 3 timers making of optagelser, som skulle have været på DFSØ-DVDen?"

Til min store glæde fortalte hun, at der pt. bliver arbejdet på en special edition-DVD, hvor de optagelser kommer med. Hun gav ikke nogen dato, men bare det at vide, at den er på vej gør det lidt nemmere at modstå fristelsen for at købe den halvtamme udgave, der er på markedet nu. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: