Tre strikes. Nu bør Ryan Reynolds være superhelte-ude. “X-Men Origins: Wolverine”, hvor han også spillede en nu glemt variant af Deadpool, titelrollen i “Green Lantern” og så “Deadpool”. For de tre film til sammen er altså ringere end Uffe Holm som opvarmning for Big Fat Snake på Randers Festuge. Find off-knappen, sluk for larmen, luk røven!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 LarsBagger 8 år siden

Der kan være en kommentar til din anmeldelse af Deadpool; du FORSTÅR ikke Deadpool-universet, selvom at du udmærket "kender" det.
Var inde og se den i går, d. 11/2-2016 og det er den bedste gengivelse af en Marvel comic, ever, dog er der den lille fejl at han ikke taler til sig selv og at han har en kæreste i film, mht. at han henvender sig til kameraet, så er det fordi at han har brudt den 4. væg i den 4. væg der gør at han VED at han er med i et comic-univers, dvs. film, spil eller en comic...
Gravatar

#52 Driver 8 år siden

LarsBagger (51) skrev:
det er den bedste gengivelse af en Marvel comic, ever

Til det synes jeg så også, at der hører sig en klar fordel til Deadpool i forhold til Marvels rigtige hardhitters. Han er trods alt kun fra starten af 90erne og har vel ikke mere end en 24-25 år på bagen, modsat fx. Spider-Man, der er blevet udgivet i alle mulige slags udgaver i vidt forskellige årtier siden 1962. Her har hver enkel læser eller seer jo haft deres favorit skildring, alt efter, hvornår han/hun begyndte at interessere sig for Spider-Man.

I øvrigt synes jeg ikke, at en superhelt nødvendigvis partout behøver at være en korrekt gengivelse af sit kanon. Filmmediet må gerne sætte deres eget LILLE præg på ham, som Raimi gjorde med organiske webshooters, synes jeg. Blot for at tage et eksempel.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#53 filmkorn.dk 8 år siden

Sjovt nok har de selv samme mavesure anmeldere som du så filmen med givet den super gode anmeldelser :-)

Super underholdende film der skaber fornyet respekt for Marvel, der er ved og køre fast i skabeloner og forudsigeligheder.

Hvorfor "stjæler" du i øvrigt Nils Søndergaards i øvrigt elendige "Uffe Holm"-oversættelse af filmen? Man ved at oversætteren er gammel, når han bruger Susse Wold, Kirsten Norholt og Big Fat Snake i oversættelsen af Deadpools lumre replikker.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#54 Cruelman 8 år siden

Ok! Så var det sidste strå, jeg gider seriøst ikke læse flere af filmz anmeldelser! De er jo helt ved siden af i de fleste tilfælde, men ok ja, han skal have sin mening selv mens man sover under filmen. Jeg synes den levede op til mine forventninger og endda lidt til ;) Enig i at det ikke er Reynolds skyld med de tidligere helte film, som skuespiller er han ganske glimrende i flere af hans film!! Kan godt anbefale Deadpool :0)
Gravatar

#55 Geekalot 8 år siden

#54 aldrig nogen der har tvunget dig.
Gravatar

#56 Steven Hougaard 8 år siden

Jeg må også tilslutte mig flokken der slet ikke forstår anmeldelsen, jeg synes netop den fanger karakteren godt og Ryan Reynolds gjorde et godt stykke arbejde, han er perfekt til denne rolle.

Selvfølgelig hvis man tager ind og ikke kender noget til Deadpool overhovedet og forventer en bare lidt seriøs film, så bliver man nok skuffet.

Men hvis man tager ind og forventer at se en Deadpool film, så bliver man ikke skuffet.

Jeg synes den er i samme genre som Guardians of the Galaxy, ikke så selvhøjtidelig og et godt mix af humor og action. Man skal ikke forvente en af de andre lidt mere seriøse Marvel film.

Oh well, alle har hver deres mening.
Gravatar

#57 Roxtaf 8 år siden

Nu er jeg ikke fra tegneserierne særligt godt inde i hvad og hvordan deadpool er og agere. Men det slår mig at Morten muligvis ikke er den rigtige til at anmelde den.
For anmeldelesen minder mig lidt om når man før i tiden fik skudt en film ned i bogart og mistede håbet for den, når man i virkeligheden bare skulle starte med at forstå, at hvis ikke det var en fransk cliché film, ville bogart skyde den ned.

Jeg synes deadpool var rigtig fed, og 4. vægs nedbrudet fungerede og blev anvendt smukt. til lige spræcis at pointere nogle af de ting som de godt vidste filmen haltede på (fx at der kun er to X-men)
Ydremere så var det en sjov ting i sig selv at de andre i filmen nogle gange lyttede med når DP snakkede til os, og nogle gange ikke.

Hvad der ærger mig over at Morten ikke er til deadpool filmen er, at han ikke er konsistent imod de film jeg kan lide. Der var bogart mestre, jeg regnede ud med tiden at hvis de sagde det var en lorte film, så vidste jeg at jeg skulle se den. Og hvis bogart var vild med den, vidste jeg at jeg ville udvikle en trang til at kradse mine øjne ud under filmen, og undgik den derfor klogeligt :D
Gravatar

#58 Gangstalicious 8 år siden

Roxtaf (57) skrev:

For anmeldelesen minder mig lidt om når man før i tiden fik skudt en film ned i bogart og mistede håbet for den, når man i virkeligheden bare skulle starte med at forstå, at hvis ikke det var en fransk cliché film, ville bogart skyde den ned.


Standard "jeg er uenig med anmelderen, så må jeg hellere trække Bogart-kortet, selvom jeg tydeligvis aldrig har set programmet"-svar.

Bogart gav gode anmeldelser til film som Harry Potter, The Sum of All Fears, Minority Report, Blade 2, Star Wars Episode II, Black Hawk Down, Ghost World ect. og to af de film er tegneseriefilmatiseringer.

Roxtaf (57) skrev:
Hvad der ærger mig over at Morten ikke er til deadpool filmen er, at han ikke er konsistent imod de film jeg kan lide. Der var bogart mestre, jeg regnede ud med tiden at hvis de sagde det var en lorte film, så vidste jeg at jeg skulle se den. Og hvis bogart var vild med den, vidste jeg at jeg ville udvikle en trang til at kradse mine øjne ud under filmen, og undgik den derfor klogeligt :D


"Han", ikke "de" - Bogart havde godt nok et produktionshold bag sig, men kun én anmelder: Ole Michelsen.

Det er fint at du kan lide filmen, det kan jeg sikkert også, når jeg skal se den i morgen, men det er noget dumt at bruge Bogart som argument for noget som helst, når du tydeligvis aldrig har set programmet.
Gravatar

#59 theassociate2010 8 år siden

Apropos Bogard, så var hans anmeldelse af Starship Troopers dengang, noget af det mest underholdende der har været på DR's sendeflade :D
Gravatar

#60 Nagash 8 år siden

theassociate2010 (59) skrev:
Apropos Bogard, så var hans anmeldelse af Starship Troopers dengang, noget af det mest underholdende der har været på DR's sendeflade :D


Det kan jeg sgu ikke huske, selvom jeg er ret sikker på jeg så det afsnit :)

Skriv ny kommentar: