Filmen er ganske enkelt et mesterværk og får her en udgivelse der er den værdig. Den tekniske side er rigtig god og ekstramaterialet er godt og fyldestgørende. Du må eje denne dvd. Så simpelt kan det siges.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Bruce 18 år siden

#39 Det er jo netop ikke formålet med filmen. Hirschbiegel har ønsket at fokusere på slutningen af det 3. rige, de sidste 12 dage i førerbunkeren ud fra de vidnesbyrd som er blevet overgivet af bl.a. Traudl Junge i hendes bog. Der bruges 2½ time på dette, hvilket giver tilskueren en hidtil uset detaljeringsgrad af forholdene de sidste dage.

Det har ikke været Hirschbiegels mål at portrættere det du eftersøger. Der er lavet hundredvis af film om Hitler og anden verdenskrig, dokumentarfilms montager som går i dybden med alle aspekter af 2. verdenskrig og Hitlers storhed- og fald. Så hvis man er i den situation, at man skal sidde og gætte hvorfor Hitler er i den forfatning har er i, i Der Untergang, så vil jeg helt sikkert anbefale at man dykker ned i en masse af dette materiale først. Untergang er ikke en film man ser, uden den nødvendige baggrundsviden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 filmz-barnebarn 18 år siden

#40 Jeg mente ikke fysisk stærk, som Arnold Schwarzenegger.

Jeg mente naturligvis bare psysisk stærk.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#43 filmz-MichaelK 18 år siden

Metal indpakning? Er der noget jeg har misset? :D
Synes ikke jeg kan se nogen steder at den er i metalindpakning.. Nogen der kan "tænde" lyset for mig? :)
Gravatar

#44 filmz-barnebarn 18 år siden

2 disc special version er i metalindpakning.

Den normale 1 disc version er i normalindpakning. Så det kan være de enten ikke sælger nogen 2 disc special version, hvor du har kigget - eller at de er udsolgt.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#45 filmz-MichaelK 18 år siden

Jeg har ikke kigget efter den.. Men synes bare ikke jeg har set billeder af metal indpakning..

Men ved nærnere indspektion kan jeg egentlig godt se at det ikke er "normal" indpakning..
http://www.moviezoo.dk/images/stor/steelbox1.jpg

Troede bare det var ala Band of Brothers hvor der ikke er fyldt med anmeldelser m.m.

Nogen der har flere billeder af boksen? Kan ikke rigtig finde nogen billeder hvor man rigtig kan se den..

Skriv ny kommentar: