Samlet set er “The Devil Wears Prada” en blandet fornøjelse. Filmen indeholder indtil flere brillante øjeblikke, men klæbrig moral og gode intentioner får hurtigt has på satiren, og man sidder desværre til sidst tilbage med intet andet end et stort, dybt suk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 jessup 17 år siden

jeg tror med objektiv så mener han at anmelderen bruger hjemmel i sin argumentation - er der nogen der stadig tror på den romantiske objektivitet?.
This is just until June
Gravatar

#22 filmz-Faustinon 17 år siden

#20-#21, det er umuligt at være 100% objektiv omkring noget som helst medmindre der er mangel på en subjektiv bevidsthed, men vi kan idet mindste forsøge, jeg syntes andmeldelsen var velskreven, formåede at holde sig til det tekniske plan plus at den gav et indblik i hvad man kunne forvente af filmen.
i am the videoword made flesh
Gravatar

#23 filmz-pandora 17 år siden

Nu har jeg selv sæt filmen, og synes ikke at Meryl Streep er sexet. Faktisk er der ikke nogen, der er sexede i filmen, (Udover at Gisele Bündchen - i en af de miniroller, man altid tildeler modeller, så de kan skrive "skuespiller" på deres cv -bare er så hammerflot, at det egentlig ikke betyder noget om hun er sexet - hun er bare kapow på alle skalaer!).

Tilgengæld er der godt skuespil fra alle store roller, ikke bare Streep, men også fra Anne Hatahway - som i mine øjne virkelig er et komisk talent, samt virker sympatisk, intelligent og naturlig. Hun har en superfed mimik, hvor en rynket pande eller en måbende mund siger det hele.

Historien er ganske ligetil, men ærligt talt - jeg synes den fængede fra start til slut. Filmen var super flot og lækker at se på, flød let og elegant, meget ameriaksnek på mange måder, men havde en god, snappy dialog - og så ramte hovedpersonens problemstilling lige dead centre i mit eget liv pt., men det er jo en individuel ting.

Og så må jeg lige tilføje: Tøjet. Det var sgu' ikke opreklameret med det. Jeg kan huske da "Clueless" kom ud, og det blev annonceret som en film vor pigerne havde det smarteste, hippeste tøj. I stedet gik de i de særeste ensembler af noget Chanel-møder-fjerboa-og-snubler-over-LA-Luder-plauteauskoene. Måske hot to år før på vestkysten, men knap så hipt i DK i sluthalvfemserne, hvor Diesels mørke satinjeans og Bruno og Joels sorte regime styrede alt.

MEN: I "The Devil Wears Prada" er tøjet virkelig smartere og fiksere og lækrere end lækkert. Så er det sat på plads.

Det er nok den bedste og mest velbegavede chick flick, jeg lige kan komme på at have set. Lidt som "Legally Blonde" med hjerne, mørkt hår og federe tøj. Det betaler sig at skifte LA ud med New York, og Chihuahuaen ud med en Skt. Bernhardt.

Jeg ville ha' stukket den i al fald 4 **** på skalaen. Måske plus en halv, for det er ikke nemt at lave en kvindekomedie uden at falde i sentimentalitet, platheder og Bridget Jones. Denne film er forfriskende ovenpå alle de klodset-kære "heltinder", som vi har set de sidste maaange år. Go see. Husk hæle.
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#24 jessup 17 år siden

Så den igår med fribillet.

Den minder meget om Cayote Ugly i den manglende fremdrift og harmøse pointer derudover er den 20 min. for lang. Hataway er en yndig skabning men er måbende overfor de udfordringer hun bliver stillet i alt for lang tid i filmen - der er ingen grænser for hendes overraskelse og indignation. Problemet er ikke at filmen er forudsigelig, det er det sjældent i film som denne, men at der går for lang tid mellem at Hataway kommer ud for noget afgørende i filmen til hun selv drager konsekvens af begivenhederne og så virker hun ikke bare måbende men også dum.

Den er en high concept film hvor utallige mennesker har haft en finger med i spillet til at designe den til Piger/kvinder fra 10-30.

Min medbragte sidemand som ikke ligefrem er et lys til film (forsvare tit Boll og siger han er den nye Ridley Scott) kunne heller ikke lide hendes kæreste som bremseklods for hendes mål indtil slutningen af filmen.
This is just until June
Gravatar

#25 jessup 17 år siden

Åh ja - karakter 3/6 lidt over 1 stjerne til Streep som hvis den samlede film ikke bliver vurrderet som for ringe af Oscarkommiteen sikkert bliver nomineret.
This is just until June

Skriv ny kommentar: