Egentligt burde det honoreres, når skandinaviske filmskabere tør gå nye veje og trække forholdsvist uprøvede genrer til de nordiske markeder, som tilfældet er det med “Død sne”. Her er det imidlertid gjort på en så ukritisk facon, at det skriger til de norske himle, og resultatet bliver derfor også derefter. Hjernedød underholdning med et potentiale, der desværre aldrig udnyttes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kochie 14 år siden

yoda (9) skrev:
Elendig film, der ikke bidrager med noget interessant til genren, men som er fyldt med irritationselementer. Det er fladpandet zombie-idioti på neandertal-stadie, hvilket ikke er en positiv ting i min verden. Også 2/6 herfra.

Men Zombier er jo fladpandede ^^

Jeg grinede under filmen, og specielt de sidste klimakskampe var enormt underholdende, så jeg forstår heller ikke den lave karakter. Filmen var sjov, makaber og syret. Det rækker klart til 4/6 herfra..
Gravatar

#12 Yoda 14 år siden

Kochie (11) skrev:
Men Zombier er jo fladpandede ^^


Ja, absolut! Men derfor behøves de øvrige karakterer - samt plot - nødvendigvis ikke at være det ;-)

I øvrigt har jeg svært ved at se, hvorfor så mange falder på halen over noget, der end ikke kryber over middel. At en film er underholdende berrettiger vel ikke i sig selv til en høj karakter ... eller? Jeg kan i hvert fald ikke få øje på elementer i filmen, der gør, at den fortjener mere end hvad Kaduffo også giver den. I min verden er "Saw"-filmene også underholdende, men jeg ophøjer dem ikke til noget, de ikke er, ved at kaste en høj karakter efter dem.

But that's just me :-)

Jeg har i øvrigt selv anmeldt "Død sne" her: KLIK

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 Spanner 14 år siden

Da jeg så filmen følte jeg mig hensat til de tidlige 90'ere hvor Peter Jackson henrykkede mig med Bad Taste, Braindead og Meet the Feebles.

Det er bestemt ikke et mesterværk, men stemningen fra de gamle splattergysere er komplet og jeg var godt underholdt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 Kochie 14 år siden

yoda: Den var ikke underholdende, den var enormt underholdende. Det var en hjernedød skidesjov og grotesk morsom film. Den havde intet dybere plot, ingen nymoderne spidsfindig fortolkning af menneskets misbrug af naturen. Der var ingen morale, eller jo. Det var der faktisk. Don't steal the nazigold DUDE. Og det var et firetal værd ^^
Gravatar

#15 filmz-Bruce 14 år siden

"Död snö" lyder helt fantastisk, når man siger det. Som en søelelefant i brunst, som puster ordene ud gennem næseborene. Årets titel!

Döööd snöööööööööööööööööööööööööööööööööö!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Yoda 14 år siden

#14

Kochie (14) skrev:
Den var ikke underholdende, den var enormt underholdende


Ja, det kan jeg så forstå, at en del synes - underligt nok!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg kan nu godt følge Yoda (hvorfor hedder du det med lille "Y"? Sær undren - men som Star Wars freak har jeg undret mig længe.)
Alle klicheerne er til stede (lige fra de unge der camper et isoleret sted til den gamle mand med hans advarsler), og den første halvdel af filmen trækker alt for langt ud. Karaktererne er flade og uinteressante, så hvorfor der går så lang tid, før filmen kommer i gang med det man venter på, er mig en gåde. Dog synes jeg at anden halvdel råder bod på det. Nazizombier galore, en snescooter med indbygget maskingevær og rigtig god humor (især sekvensen hvor de rammer ved siden af med en molotovcocktail og brænder deres egen hytte af, satte latteren igang hos undertegnede). Man skal selvfølgelig koble helt af, men man kan vel ikke forvente meget andet (eller mere) af en film som denne? Uforpligtende underholdning, der ganske vist lægger sig lidt for meget op af inspirationskilderne (hovedsageligt Braindead), man stadig holder hvad den lover i sidste ende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Yoda 14 år siden

Lord Beef Jerky (17) skrev:
Jeg kan nu godt følge Yoda (hvorfor hedder du det med lille "Y"?


Det er slet og ret en fejl. Jeg var ikke opmærksom, da jeg i sin tid oprettede min bruger - så nu må jeg leve met det lille "Y" - svært det er, men overlever jeg gør :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#19 bjarke 14 år siden

...blev heller ikke væltet bagover af bare horror-fryd. Filmens præmis er sgu meget sjov, men tempoet og humoren holder bare ikke hele vejen igennem. Filmens store og splattede finale er dog ret underholdende, men vejen der til er bare en smule slingrende... 3/6 fra mig...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 14 år siden

yoda (18) skrev:
Det er slet og ret en fejl. Jeg var ikke opmærksom, da jeg i sin tid oprettede min bruger - så nu må jeg leve met det lille "Y" - svært det er, men overlever jeg gør :-)


Og her gik jeg og troede der var en dybere mening med det hele... heh...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: