I filmens afsluttende og dybt bevægende scene omfavner de to søstre hinanden, imens lillesøster Tyler erklærer, at hun hader Mia. Men i hendes krop og udtryk er der intet spor af had, men det stik modsatte – hun har aldrig lært at udtale kærlighedens sprog. Så for at blive i filmens unikke tone vil jeg bramfrit erklære, at jeg hader denne film af hele mit hjerte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 aero 13 år siden

Hel klart en film jeg glæder mig til at få set (og ikke kun fordi hovedpersonen hedder det samme som mig - men det jo være et plus), har kun hørt gode ting om den. Jeg synes, det er en fremragende anmeldelse, som blot har sat mine forventninger endnu højere op, hvilket sikkert betyder, jeg ender med at blive forfærdelig skuffet, da den umuligt kan leve op til dem.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#12 thomas040 13 år siden

Ja det var dog tåbeligt at fortælle hvad filmens sidste scene er i en anmeldelse. Minder mig lidt om Billy Crystals karakter i When Harry Met Sally. At least now we now know how it's gonna end, in case we die before the movie ends.
Failure is a zero out.
Gravatar

#13 loki 13 år siden

Var desværre ikke synderligt imponeret af historien. Det er da en trist eksistens hun lever, men der er sikkert millioner som ikke har bedre vilkår og milliarder som har det endnu værre. Foruden at være lidt ligegyldig, så var den også ganske forudsigelig. Hvorfor skulle netop hendes historie fortælles?

Stort set hele castet - og i særdeleshed Katie Jarvis - klarer deres respektive roller fremragende, og virker naturligt hjemme i miljøet. Det har dog den pudsige effekt, at rammerne bliver virkeliggjort, at det hele virker ægte. Og det plejer jo at være optimalt, men ægte socialrealisme uden en større pointe gør det alt for virkeligt og for lidt...interessant?

I en film som denne, kunne man eksempelvis have
dræbt hovedpersonen halvvejs inden, og skiftet perspektiv til moderen eller lillesøsteren. Det er ikke fordi jeg leder efter en chokeffekt, men så kunne personerne jo udvikle sig og historien måske blive lidt interessant.
www.peakoil.dk
Gravatar

#14 Skeloboy 13 år siden

Fish Tank, 2009
En socialrealistisk fortælling om en 15-årig utilpasset pige. For det meste er det superhøj standard, men desværre er der en lille del af historien, der ikke fungerer for undertegnet.
Det er Keira og Mias behandling af hende
.

Katie Jarvis er filmens helt store plus. Man føler virkelig med hende. Hun er frustreret, vred og har ikke meget lykke i sit liv. Hendes mor er ligeglad, og hun har ikke rigtig nogen venner. Som moderen siger: "jeg havde nært fået dig aborteret". Men så flytter en ny kæreste ind hos moderen, og hendes liv ændrer sig. For første gang får hun opmærksomhed.

Hun bor i et boligområde, der tydeligt bære præg af fattigdom. Det er filmens anden styrke. Se blot billedet af Mias lillesøster, der ryger og drikker. Der er mange kvaliteter i filmen, der bliver skæmmet af et dårligt valg i historien.

En ting rørte mig dog.
Tanken om, at Tyler bliver efterladt alene


8/10

Med hensyn anmeldelsen helt store fadæse, kan jeg kun sige, efter jeg har set den: det er fandeme en dum afsløring, og jeg vil ikke opfordre folk til at læse anmeldelsen før filmen er set...
Gravatar

#15 Highland Park 13 år siden

Skeloboy (14) skrev:
Med hensyn anmeldelsen helt store fadæse, kan jeg kun sige, efter jeg har set den: det er fandeme en dum afsløring, og jeg vil ikke opfordre folk til at læse anmeldelsen før filmen er set...
Og så vidt vides er der stadig ikke reageret på de mange klager. Besynderligt...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 Skeloboy 13 år siden

Highland Park (15) skrev:
Og så vidt vides er der stadig ikke reageret på de mange klager. Besynderligt...

Tror det kræver, at nogen skriver til filmz
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

Som Skeloboy siger har i skrevet til nogen fra Filmz eller bare kommentare i anmeldelsen?

Da der igen var en af de her scams, hvor et firma oprettede tråde omkring alt muligt underligt (Snitker var vidst navnet) skrev jeg en besked til The Insider f.eks. som straks sendte det videre til Law & Order-holdet, som han så smukt kaldte det.

Andre gange, har jeg skrevet til chandler75 eller Benway, f.eks. i forb. med TDK hvor jeg lige lavede en lille brøler i sin tid, de plejer og reagere ret hurtigt på tingene 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 Highland Park 13 år siden

Det synes jeg ikke burde være nødvendigt grundet de mange reaktioner her i tråden, men det er da muligt, at det er påkrævet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#19 elwood 13 år siden

Self. kan det være anmelderne eller redaktionen bag filmz kigger ind i lige præcis den her tråd, men jeg mener ikke det er noget man skal tage som en selvfølge.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Highland Park 13 år siden

#19: Nej, det er naturligvis ikke en selvfølge, men i mine øjne handler det om at have fingeren på pulsen og forholde sig kvalitetsbevidst og kritisk til de tekster og det indhold, der kommer fra Filmz-redaktionen. Det må jo være i deres egen interesse, at brugerne ikke holder op med at læse anmeldelser fra en bestemt skribents hånd pga. risikoen for afsløringer, hvilket allerede gør sig gældende i forbindelse med "Sandheden om mænd"-anmeldelsen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: