Det lader til at den klassiske ‘teenie-slasher’ genre har fået et nyt modstykke i de amerikanske remakes af asiatiske horrorfilm, og det må siges til deres forsvar at de tilfører gyseren en større grad af modenhed, der strækker sig ud over liderlige teenagere som myrdes af maskerede psykopater. “Forbandelsen” er helt klart en mere uhyggelig film end nyere amerikanske gysere som f.eks. “Jeepers Creepers”, “Fear.Com”, “Cabin Fever”, etc., og den er endda bedre end den japanske original, men nogen genremæssig milepæl bliver den aldrig. Blev man skræmt af “Ju-on” vil ens nerver nok blive flosset af at se “Forbandelsen”, og er man fan af genren vil man ikke blive skuffet. Håber man derimod på en uhyggelig historie, så gyser man sandsynligvis forgæves.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [1616550009] 18 år siden

FILMEN ER IKKE UHYGGELIG... Jeg så den i biffen med to af mine venner, og vi skraldgrinede gennem hele filmen... Havde det været i parodi var dette okay...

Men som gyser fejler den totalt... Lyden spøgelserne siger (lyder som noget i mellem en der bøvser og et gulv der knirker)siger alt om filmen... SLEM, SLEM FILM... Den dårligste gyser jeg har set til dato, og det selvom jeg godt kan lide at se på Sarah Michelle Gellar...

#42 18 år siden

Den står til en 50'er i Unrated Version i Butt-Plugster Video (i hvert fald på hjørnet af Frederikbsberg Allé/ Vesterbrogade, Kbh.).

Godt nok brugt leje-dvd, men den jeg købte, var skiven og cover som nyt, så kan man jo købe en ny plast-æske til en 5'er.

Det kan godt være at nogle af netsurferne har set den billigt andetsteds - I dunno - men nede i Fona står den altså stadig til 200, så jeg synes det var et godt tilbud.

Skriv ny kommentar: