“The Forgotten” lever i høj grad op til sit navn i den forstand, at det ikke er en film, der vil blive husket, men glemt så snart lyset tændes i biografen. Hvis man ønsker at se en interessant og paranoiafremkaldende thriller, så bør man i stedet indløse billet til filmen “The Machinist”. Den er, i modsætning til “The Forgotten”, nemlig værd at bruge tid på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-simpson 19 år siden

#10: Det er også fair nok, men så tør jeg seriøst ikke at læse dine anmeldelser igen før efter jeg har set en film. Det er ellers synd, for du har nogle gode pointer og et godt sprog :(

Synes personligt du kunne have skrevet noget ala: plottet tager en drejning, som gør filmen langt mere mainstream fremfor den ellers seriøse undertone som ligger først i filmen... kan ikke sehvorfor det er så vigtigt at nævne rumvæsenerne, for at fremhæve din pointe eller din kritik...! Som sagt, selvom du vil fraråde en film, så behøver du jo ikke at afsløre filmens overraskelser. Det vil svare til at hvis jeg hadede filmen se7en og sagde:

og så ender filmen med en sådan lam slutning at han finder sin kones hoved i en papæske


PS. Hader selvfølgelig på ingen måder se7en, men det var bare et eksempel :)
Gravatar

#12 ulrich{ 19 år siden

Ok film indtil slutningen. :<

#13 19 år siden

Ultimativt en af de dårligste film jeg nogensinde har set i biografen. Det er sjældent, at jeg går fra en film, og det eneste der holdt mig fra at gøre det hér, var at jeg var nødt til at se, om plottet virkelig var så blæst, som man med en vis skræk begyndte at fatte mistanke om midtvejs. Og dét til trods for, at sci-fi er en af mine yndlingsgenrer.
Gravatar

#14 filmz-Alek 18 år siden

Efter at have minimale forventninger til denne titel, satte jeg mig endeligt ned i sofaen og var klar på at se det arveste lort.
Jeg blev utrolig positivt overrasket bagefter over alle de negative kommentarer omkring filmen.
Jeg så dog også special edition-versionen hvor der er tilføjet 8 min. mere, og en alternativ slutning.
Jeg forstår absolut ikke hvorfor de ikke har sat dvd'versionen i biograferne istedet for.
Man får uddybt filmen meget mere, og det psykologiske aspekt bliver sat endnu højere.
Istedet for at det slutter med at det egentlig er aliens'ne, der har brugt Telly som et eksperiment, er der her frit for fortolkning.
Og i mit hovede lider Telly stadig af sygdommen, hun har til slut mulighed for at vælge den virklige verden og dermed glemme alt om sønnens tilstedeværelse, som egentlig aldrig har været der, eller gå ind i sin egen fantasiverden, hvor hun selv bestemmer forløbet.
Det er næsten umuligt for hende at fortsætte i fantasien, men da hun virkelig kæmper imod, braser hun igennem til eventyrland, og slutningsscenen på legepladsen passer derfor helt perfekt.
Filmen bliver tusind gange mere vellykket, og beskriver såvel rigtig fint, en psykotisk kvinde, med både forfølgelsesvanvid hallucinationer og tonsvis af neuroser, hvilket vil sige at hun altså selv måske også har opdigtet de frygtindgydende aliens, og at når hun bliver taget af politiet, opdigter resten af filmen selv.

Altså sidder hun måske på en psykiatrisk afdeling og opdigter en syret historie, og vælger til slut at, fortsætte den vej, med risikoen at hun muligvis dør.

Jeg er glad for at jeg har set den version.
Gravatar

#15 filmz-oyster boy 18 år siden

#14: Wow, hele 8 minutter ekstra; jamen så er det sikkert en meget bedre film end den skodversion jeg så i biografen ;)
Tvivler på at et par minutter kan rette op på DEN fadæse.
Btw, det lader lidt til at din fortolkning af slutningen er en variant af "Kabinet des Dr. Caligari"-rammehistorien... ja, ja, den er jo også fra 1920, så det er vel på tide at nogen kopierede det twist :)
Gravatar

#16 Kiksmann 17 år siden

Det er en Julian Moore i x-files, som har pontialet, men falder totalt igennem på grund af slutningen som virkelig ødelægger filmen.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: