“Hard Candy” var ikke blot sidste års, men en af de sidste mange års mest uforudsigelige, uforlignelige og ulidelige thrillers. Kun en svag og kluntet slutning, der savner den originalitet og spontanitet, som gennemsyrer resten af filmen, skuffer. Filmen ser fremragende ud, lydsporet er fortrinligt, og både kvantitets- og kvalitetsmæssigt scorer ekstramaterialet masser af point. Det eneste, du bør spørge dig selv om, før du fluks smækker denne dvd i indkøbskurven, er, om du har nerverne til at overleve denne skånselsløse filmiske rutsjebane.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 king b 17 år siden

God film. Ingen tvivl om det. Virkelig intens i lange perioder. Det bliver måske bare en smule énstrenget i det lange løb. Men absolut værd at se for alle med is i maven.

4,4/6

Lyder i øvrigt som om ekstramaterialet er dejlig gennemtænkt - det glæder jeg mig til at se ved lejlighed. Herligt for en gang skyld at undgå det sædvanlige "I really loved working with him"-pis...
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Well, jeg er nu også glad for at jeg fik set den, selvom jeg missede den da den gik i biffen. Synes den fungerer rigtig fint og det er et våget emne den tager op, men forstår at behandle det på en interessant måde - mit største problem er dog dialogen, der simpelthen falder for kluntet og som ikke klinger naturlig nok - om det er skuespillernes skyld, personinstruktionen eller snarere på manuskriptsiden er lidt svært at fastsætte, men tror primært det skyldes manus. Skuespillerne gør det nemlig begge rigtig godt.
En anden ting, som Jessup også var inde på, er at den måske i sidste ende ikke tør så meget som den giver sig ud for.
Et godt eksempel er kastrations-scenen, som virkelig fungerede mens den fandt sted og jeg fik det dessideret dårligt og tænkte "hold da kæft, de gør det sgu!". Men da det viser sig bare at være snyd fra Haleys side, så blev man ret skuffet; det var tydeligt at de simpelthen ikke turde at gå linen ud, for man kan jo ikke tillade sig at kastrere en mand i en amerikansk film der ikke er eksploitation. Her ligger en klar forskel på USA's nosser (undskyld ordvalget;)) og f.eks. Asiens, da en film som "Oldboy" tør være kompromisløs. Når det er sagt, så synes jeg faktisk at slutningen gav de fornødne "balls", der manglede i midterdelen af filmen.

Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 jessup 17 år siden

Jeg synes ikke at at totur scenen og andre scenre er dårlige ud fra nosser tesen. Det er simpelt hen (som jeg skrev i what we saw tråden) et spørgsmål om at tilskueren skal få en eftertanke, når vi har set hende som skurken et øjeblik, at vi skulle have holdt med hende fordi han var pædofil. Der er for meget spekulation i at man først skal holde med den ene og derefter den anden - tænk at man kunne holde med den pædofile - det er en meget fortænkt film men ganske undeholdende. Plot mæssigt er det vel næppe et spørgsmål om "nosser" kriteriet er jog han skal begå selvmord uden tegn på "overlast" - gad vide hvad dem der laver obduktionen siger til hans barberet nosser:) - iøvrigt har filmen et frit forhold til sadisme:) - jeg har meget svært ved at se det vovede i filmen men en meget præsentabel showcase for alle involverende.
This is just until June
Gravatar

#14 Smurf 17 år siden

Blown away! 5/6 herfra!
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#15 filmz-Vilma 17 år siden

Kanon twist til sidst i filmen! 5 stjerner herfra..
Gravatar

#16 filmz-FeLiZk 17 år siden

Virkede meget interessant I starten og ved første twist. Men jeg synes spillet mellem hovedkarakterene bliver ringere i løbet af filmen for til sidst at blive utroværdigt. 3/5 fra mig.
Gravatar

#17 wiseguy 17 år siden

#16 spot on! helt enig.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: