De talløse tilhængere af J.K. Rowlings Harry Potter-univers vil naturligvis føje seriens sjette del til dvd-samlingen, uanset hvad undertegnede påstår, og det kan de også med god samvittighed – dvd’ens transfer skuffer, men lydsporet er fantastisk, og ekstramaterialet er nogenlunde. Men hvis du endnu ikke er blevet bidt af Potter-feberen, er dette ikke filmen, der vil forvandle dig til en fan – snarere tværtimod. Køb en af markedets talløse overlegne fantasyfilm i stedet. Såsom “Eragon”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [1934219345] 14 år siden

Jeg synes generelt også, at Johan har god smag, men når det kommer til Harry Potter snakker vi slet ikke samme sprog.

Jeg er langt mere enig i biograf-anmeldelsen, og synes at filmen er ganske god, selvom jeg var skuffet over udeladelsen af nogle af scenerne (især hen mod slutningen af filmen).

I er det sgu nice at se, at folk for en gangs skyld kan være uenige i en anmeldelse uden at svine anmelderen, men det kan nok nå at komme endnu.

Jeg må dog sige, at jeg på ingen måde (og jeg var slemt skuffet over Harry Potter 1 og 2) kan se, hvordan man kan sætte Eragon over denne (eller nogle af de andre film i serien). I mine øjne er Eragon den værste fantasy film overhovedet; en billig kopivare, der kunne laves bedre af en 2-årig med et håndholdt kamera, og som må være pinlig for alle medvirkende og klart en 1-stjernet fornærmelse mod enhver, der har set filmen i biografen, på DVD eller i fjernsynet.

Puha!
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 14 år siden

Nu vil jeg ikke svine anmelderen til, men Eragon overlegen?! Den film er dybt elendig. Jeg ser også den mere dystre tilgang til materialet som en positiv og tiltrængt ingrediens i denne film, og håber de to sidste fokuserer ligeså meget på karaktererne som denne, og i langt mindre grad på action og fjollet magi som mange af de tidligere kapitler gjorde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Kiksmann 14 år siden

Der er meget som tyder på at Johan ikke er så vild med HP sovsen som mange andre er.
Men det er en anelse tamt at de som er imod kun kan whine LÆS BOGEN MAND! Der burde da være andre ting man kan fremhæve, personligt finder jeg stilen mere "voksent" også er skuespillet da begyndt at ændre sig osv.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#14 Nicki52 14 år siden

#11
Tror jeg er forelsket! :o

EDIT: Så finder jeg ud af at du er en mand, doh! Vil du så være min ven? :D

EDIT: Og nu har jeg set mig på din ignorer-liste. Glem det! :P
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 14 år siden

Et fantastisk indlæg, Nicki52!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Nicki52 14 år siden

#15
Mange tak! Mange tak! :p :p
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 nygaardpetersen 14 år siden

Generelt set er jeg enig med the insider, men når det kommer til visse serier som Harry Potter kan jeg ikke være mere uenig. At Eragon skulle være HP6 overlegen er mig en dyb gåde, eftersom at det nok er en af de dårligste fantasy film jeg har set.
Gravatar

#18 filmz-Narniabæver 14 år siden

Eragon er ikke så slem!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#19 Nicki52 14 år siden

#18
Giv argumenter for det.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#20 Skeloboy 14 år siden

Jeg må snart få set den...de andre film i serien er da meget hyggelige.

Og er dybt uenig med #1 og rigtig enig med #6.

Bogen er fuldstændig ligegyldig i forhold til filmen. Hvis filmen ligefrem kræver, at man har læst bogen, så har instruktøren gjort noget forkert.

Jeg har det på samme måde med historiske film: en film skal på intet tidspunkt kræve af sine seer, at de kender baggrundshistorien.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig fedt, hvis man har læst bogen eller kender historien, at man kan få noget ekstra ud af en film.

Skriv ny kommentar: