Den første sæson af “Homeland” vandt fuldt fortjent både Golden Globe- og Emmy-statuetter i kategorien ‘bedste dramaserie’ tidligere i år. Det er en uhyre velproduceret og velspillet føljeton, som konstant holder tilskueren oppe på tæerne med sine lamslående twists og komplekse karakterer, der sjældent er lette at greje. Dvd’ens AV-præsentation skuffer dog. Billedkvaliteten er generelt god, men et enkelt afsnit plages af uacceptable skavanker som fastfrosne billeder og pixelfejl, og lydsporene imponerer bestemt ikke. Ekstramaterialet er dog udmærket, så i sidste ende får udgivelsen alligevel en klar anbefaling med på vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Hr. Nielsen 11 år siden

Er snart færdig med første sæson og det er bestemt en god serie, men den er ikke great synes jeg. Så ord som eminent ville jeg ikke bruge. Synes den rammer meget det typiske serieformat i opbygning og i filmens drama'er og plots. På den gode måde, men stadig har jeg den der følelse af en metervare, modsat Game Of Thrones, Firefly, The Wire og andre bedre serier, ifølge mig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12 Richard Burton 11 år siden

#11 Well, Emmy skal sgu også have lov at have en sygedag indimellem, hvor hun ikke lige er helt på toppen eller blot tager et sabbatår, hvor hun ikke når at se alt igennem.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13 wiseguy 11 år siden

Husk DR starter op på sæson 2 allerede i morgen kl 22:30 :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#14 The Insider 11 år siden

Tak for reminderen! Så skal optageren lige sættes til... Så må vi håbe, den ikke crasher. Damn, jeg er træt af YouSee/Samsungs uduelige apparat.
War. War never changes.
Gravatar

#15 The Insider 11 år siden

Følger I andre med på DR i øjeblikket? Puha en spændende afrunding på gårsdagens episode....
War. War never changes.
Gravatar

#16 Highland Park 11 år siden

#15: Ja, jeg følger med nu, selv om jeg ikke har set første sæson. Jeg laver lige en separat tråd, hvor vi løbende kan diskutere sæsonens udvikling, efterhånden som afsnittene bliver vist på DR.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 The Insider 11 år siden

Niiiiiiiiiiice
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: