Man behøver ikke være hjerneforsker for forstå dette andet kapitel i sagaen om Katniss Everdeen. Vi er alle med – også os på bagerste række. Under alle omstændigheder er “The Hunger Games: Catching Fire” sin forgænger værdig. Også selvom vi denne gang kun får en halv historie serveret. Lad os se, om den tredje film om Katniss Everdeen og hendes kamp mod det ulige samfund kan holde dampen oppe. Jeg tror det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 palooka 10 år siden

For mig var den første en ret middelmådig affære, og trods de generelt positive anmeldelser til denne, venter jeg nok med at se den, til min søster engang har fremskaffet den på dvd. Philip Seymour Hoffman har forlængst overbevist mig om, at han kan gøre enhver film seværdig, så hans medvirken er egentligt nok til, at jeg giver den en chance.
Gravatar

#12 coftkohl 10 år siden

Var inde og se den her til eftermiddag, den er i min bog i hvert tilfælde en 4/6 nok også mere, kunne godt lide den udvikling den havde.
Frygtede at de ville springe direkte ud idet, men de tog sig tiden til at vise/udvikle filmens historie, noget som en hvis anden bog til film serie vist aldrig kunne/formåede ? :).
Som andre har sagt så er skuespillet virkeligt godt og på godt og ondt er dens "vinkel" den
samme som i etteren, det hele opleves mest fra Katniss' perspektiv.
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nå. En kammerat gav en billet, så nu har jeg set den alligevel. Jeg fandt den bedre end 1'eren, og der var åbenbart lidt småting, jeg ikke helt havde forstået, så det kan være man også skulle give den en chance mere en dag. Der er stadig et par laughable moments, men som helhed var jeg godt underholdt. En anelse for lang var den måske også, men det er nu også tilgivet. 6/10 herfra.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 moulder666 10 år siden

Lord Beef Jerky (13) skrev:
Nå. En kammerat gav en billet, så nu har jeg set den alligevel. Jeg fandt den bedre end 1'eren, og der var åbenbart lidt småting, jeg ikke helt havde forstået, så det kan være man også skulle give den en chance mere en dag. Der er stadig et par laughable moments, men som helhed var jeg godt underholdt. En anelse for lang var den måske også, men det er nu også tilgivet. 6/10 herfra.


Ok, jeg havde faktisk regnet med en decideret nedsabling fra dig - du plejer i hvert fald ikke at lægge fingrene imellem, hvis der er noget du ikke kan lide! ;-)

Positive toner - den skal da helt klart ses på et tidspunkt så!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 10 år siden

#14 jeg var nu også ret overrasket. Karakterdramaet er meget bedre i denne omgang.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Aggeri 10 år siden

Nu skal der hellere ikke meget til at gøre forgængeren værdig, hoho. :D
Gravatar

#17 evermind 10 år siden

Rigtig god film - bestemt bedre end forgængeren!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#18 GustavE 10 år siden

Jeg giver den 5/6 stjerner. En rigtig god, dog noget lang film. Gode skuespillerpræstationer og en god historie.

Og et godt plot-twist i slutningen. Phillip Seymour Hoffman var en af de gode! WTF?!


Jeg ville ønske at 3'eren udkom i morgen! ;)
Gravatar

#19 Slettet Bruger [685479987] 10 år siden

Bedre end den første og det er faktisk en ganske god film. I modsætning til den første film, var der faktisk en del overraskelser i handlingen, som jeg ikke så komme på lang afstand, selvom jeg aldrig har læst bøgerne.

Så ja, det var en underholdende omgang og Falkonér Bio er faktisk en helt ok bif.
Gravatar

#20 B.Pedersen 10 år siden

Lige så dårlig som den første, man løber ikke ligefrem ud og køber den, for den skal da bare stå i samlingen.

Skriv ny kommentar: