De fleste filmgeeks har mindst én af Tarantinos film stående på hylden, og alt andet ville også næsten kunne betegnes som en mangelfuld samling. Om man kan lide mandens film er naturligvis op til den enkelte, men ingen betvivler vel hans betydning for nyere film. “Inglourious Basterds” forstærker dog ikke ligefrem denne betydning, da den på ingen måde er nyskabende, men tværtimod en gentagelse af instruktørens aldrende æstetik. Men underholdende det er den, og med et godt transfer og en glimrende lyd er det ingen skam, hvis netop denne er den eneste Tarantino i samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmkorn.dk 14 år siden

6/6 fra min side.

4 Filmz?! Come on!

www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#12 filmz-Utyske 14 år siden

#11 -

Ja, du har ganske ret, 4/6 er for høj en karakter. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#13 filmkorn.dk 14 år siden

#12 Vig bort dit utyske væsen (get it?).
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#14 inflector 14 år siden

#12 synes også det er lige højt nok. Tarantino skal snart til at tage sig sammen. Death Proof var dog betydeligt ringere, men Basterds er ikke nogen god film i min optik. Kedelige dialoger, kedelige personer og sådan set også en kedelig handling. Jeg blev på intet tidspunkt revet med af historien. Volden i filmen brød jeg mig heller om, den var upassende til så let en film, så det virker på en eller anden måde voldsforherligende. Scenen med Bowies: "Putting out Fire", var klart filmens højdepunkt.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#15 amadoR 14 år siden

inflector (14) skrev:
#12 ..Kedelige dialoger, kedelige personer og sådan set også en kedelig handling. Jeg blev på intet tidspunkt revet med af historien. Volden i filmen brød jeg mig heller om, den var upassende til så let en film...


Jeg placererer begge hænder på hovedet og kigger ned i gulvet.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 14 år siden

amadoR (15) skrev:
Jeg placererer begge hænder på hovedet og kigger ned i gulvet.


Og ja der ... der ligger Ingloriousous Basteaeerds!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 inflector 14 år siden

#16 hvor den hører hjemme!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#18 BN 14 år siden

bruce (16) skrev:
Og ja der ... der ligger Ingloriousous Basteaeerds!


Og lige til højre for den står en skraldespand ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 filmz-jonasgr 14 år siden

Han kan ikke engang stave :P

Gad vide om man nogensinde vil være i stand til at stave til inglourious øh ingluri, hmm inglorious.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#20 nygaardpetersen 14 år siden

Uenig med anmelderen. Mener også helt klart at det er den bedste film i 2009. Bedste Tarantino efter "Pulp Fiction".
6/6

Skriv ny kommentar: