“Insomnia” er baseret på en norsk film fra 1998 med samme titel, og denne nye amerikanske udgave må betragtes som en genindspilning. Nolans version af fortællingen er en solid psykologisk krimi, der syder af atmosfære og byder på to fascinerende karakterer. Filmens prægtige billeder og gode score opvejer langt hen ad vejen det lidt fortænkte plot, der her mangler strammere linier og et pift af originalitet for at være rigtig vellykket. Eftersom vi ikke deler halve kameraer ud her på Filmz må “Insomnia” nøjes med fire af slagsen og en rigtig varm anbefaling om at se filmen på det store lærred!

Klik [url=articles-view.php?id=163]her[/url] for at læse mere om Christopher Nolan i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 13 år siden

#10: Hvorfor har du fjernet dine spoiler-tags?
Du skal bare markere spoiler-teksten og derefter klikke på spoiler-ikonet, så er sagen bøf!

Jeg synes i øvrigt også, at genindspilningen er væsentlig bedre.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 Riqon 13 år siden

Jeg troede lige, der var kommet en ny blu-ray anmeldelse eller et eller andet, da jeg så denne tråd dukke op. Men ja, det er en okay thriller. Den deler lidt koncept med The Machinist, hvor søvnløshed også er en væsentlig del af plottet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 filmz-ab 13 år siden

jeg fumlede helt vildt med det, og min pc gik i selvsving, og det ville ikke som jeg ville :-) ved godt der er spoiler funktion...

#12

Blu Ray'en udkommer til Juli vistnok, så den glæder jeg mig til.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#14 BN 13 år siden

a@babo (10) skrev:
Det var først ved andet forsøg at jeg opdagede, hvor fantastisk denne thriller egentlig er. Og nogle gange skal der et gensyn til at opdage filmens fulde potentiale.


Pudsigt nok har jeg selv gjorde nøjagtigt samme erfaring med denne film. Første gang synes jeg, den var sådan lidt la-la, men da ganske okay. Men anden gang så jeg en smuk film (i visuel henseende) og en medrivende historie med to fantastiske præstationer (Pacino & Williams), og jeg måtte helt uventet (for jeg havde jo set filmen før) undertrykke en tåre eller klump i halsen, dér hvor
Pacino leverer sin sidste replik om at få lov til at sove.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 filmz-ab 13 år siden

#14

hehe, ja det var da pudsigt. Jeps, den sidste sekvens er jo, ja nærmest poetisk..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: