“Kamæleonen” er i særdeleshed en film om politik, men den fokuserer allermest på sine karakterer og deres personlige prøvelser. Derfor er den en interessant pendant til klassikere som “Mr. Smith kommer til byen” og “Magtens sødme”, der også beskrev, hvordan en kynisk verden påvirker de nyligt indtrådte idealister.

”Du er min bedste ven” siger Stephen undervejs til en reporter fra The New York Times, der ikke er interesseret i andet end en god historie. Men sådan er politik. Her er ingen venner, kun brikker som man kan bruge for at komme videre i spillet. Man behøver derfor hverken være politisk engageret eller hårdfør demokrat for at nyde “Kamæleonen”, for det, der virkelig er spændende og interessant i Clooneys nyeste film, er spændingen mellem menneskerne og skildringen af den måde, vi gladelig tramper på andre, hvis det betyder, at vi ikke selv ikke mister, hvad vi har kært. “Kamæleonen” er tankevækkende og gennemført underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 X&O 12 år siden

Fantastisk film! 2011 var uden tvivl Ryan Goslings år med 3 perler af film.
Gravatar

#12 Babo84 12 år siden

#2

Det er også det jeg forventer - altså en veldrejet politiskfilm, som er god mens den kører. Filmen er måske også den type jeg kun ser en enkelt gang, og så er den ligesom set.
Gravatar

#13 Nicki52 12 år siden

#12
Nej, jeg kan sagtens se den flere gange, hvis jeg husker det. Der er en pisselækker Evan Rachel Wood med. Hun burde være med i Game of Thrones hvor hun har en undskyldning til at være letpåklædt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#14 wimmie 12 år siden

Enig i anmeldelsen - en rigtig god film med suveræne præstationer :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 Richard Burton 12 år siden

Fin film med glimrende skuespil. Giamatti og Seymour Hoffman er glimrende i deres biroller og emnet er relevant og interessant sat i scene.

Dog havde jeg det bagefter, som om jeg havde set en Soderbergh film. Upåklageligt håndværk, skruet godt sammen og glemt. Det politiske tema og sluttelige udfald, er ikke i sig selv nok til at brænde sig fast på nethinden. Ifht. politiske værker som Michael Clayton, Alle Præsidentens Mænd og Network var denne på det jævne.

4/6
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16 elwood 12 år siden

Billede 1
So let me see if I have understand this correctly, I talk a lot in this movie?

Billede 2
Vennerne lad værktøjet ligge... lalalala

Billede 3
Look listing Ryan you are in no shape to drive now you are...

I drive

Ehmm no you are not, you are...

I drive...



J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 psmadsen 12 år siden

Forglemmelig som det mest Clooney rører ved...
Gravatar

#18 wimmie 12 år siden

psmadsen (17) skrev:
Forglemmelig som det mest Clooney rører ved...


Kalder du mig forglemmelig? :P
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#19 The Insider 12 år siden

#18, hehe, touché :-) Men hey! Man kunne have været heldig!

War. War never changes.
Gravatar

#20 Highland Park 12 år siden

#19: Ha, den er herlig - selv om jeg håbede, at han ville insistere på at være iført hestehovedet, når de dyrker sex.

Vrinsk.

Det er garanteret også ham, der er inde i [url=]panda[/url].
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: