Martin Barnewitz har med “Kollegiet” spundet en forholdsvis underholdende og rædselsvækkende biografbasker, der desværre er ved at gå op i syningen flere steder. Trods ridser i lakken i denne ombæring tyder meget dog på, at Martin Barnewitz også er et navn, vi vil støde på i fremtiden.

Læs Filmz’ interview med instruktøren Martin Barnewitz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg håber sandelig ikke, vi har endnu en herre-kedelig gyser i vente.. men det vil tiden vise.
Gravatar

#12 filmz-DocDoom 16 år siden

Er det fordi, at drengene tager kokain, at de begge har næseblod på gruppebilledet? :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#13 filmz-sparrowed 16 år siden

Well, så fik jeg set filmen.
Det var vel bedre, at give 75kr for at se den på det store lærred, velvidende om, at man så i fremtiden ikke behøver at investere mere i filmen.

Skuffende, som forudset. Chock-effekterne virkede ikke for mig. Det var for langsomt om at blive bygget op, på en effektiv måde. Så var den desuden ret forudsigelig. Havde sgu gættet hvem der ville blive dræbt, og hvem der overlevede. Selv i den rækkefølge det blev udført på.
Ikke det overbevisende skuespil...eller igen..de gjorde vel
bare, hvad de skulle/kunne på baggrund af materialet.

Havde ellers lagt de lave forventninger på "hylden",inden.
Den var da også noget klichefyldt.

Bedre held næste gang.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#14 NOWhere 16 år siden

Hold kæft, jeg ville skamme mig, hvis jeg havde stået for lyssætningen i den film!!
Havde de kun råd til én rødhætte eller hva?
Og lysets farve var også helt hen i vejret! Siden hvornår har der været hawaii-gul sol i Danmark?!
Ellers er jeg enig i anmeldelsen, Virkelig ringe film med et elendigt manuskript!

"Jamen, det var jo mors lampe"
Så gumpetungt!

Skriv ny kommentar: