Der har altid været noget kvalmende ved griske pengebagmænds spekulationer i økonomisk gevinst på baggrund af andres dårligdom. Den frase understreges af “Michael Jackson’s This Is It”, der mest af alt ligner et usselt forsøg på at platte musikstjernens fans for deres sidste sparepenge i et svagt øjeblik. Filmen har intet at byde på og minder mest om en bunke råoptagelser, der hastigt har fået den minimale audiovisuelle indpakning med henblik på videresalg. Michael Jackson skal naturligvis ikke glemmes, men dette er ikke et værdigt eftermæle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 thomas040 14 år siden

Jeg synes faktisk den var meget god. Og budskabet jackson havde med i sit show var jo ikke til at tage fejl af. Jeg ville nok give den 4 ud af 6.
Failure is a zero out.
Gravatar

#12 Petrescu 14 år siden

Highland Park (9) skrev:
Ah... det berømte anmelderkor:

Og jeg som troede, at anmelderne var selvstændige individer med personlige meninger og holdninger og derfor ikke kunne skæres over en kam. :)


Anmelderkor = Størstedelen af anmelderne hos de mest fremtrædende medier og/eller de anmeldere der råber højest.
Gravatar

#13 Highland Park 14 år siden

Hvordan finder man ud af, hvem der råber højest, og er du i det hele taget sikker på, at de synger med samme næb?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 amadoR 14 år siden

Dygtig anmelder. Jeg klapper i mine hænder.

Blot en omgang suppe på sten.
Gravatar

#15 Petrescu 14 år siden

Highland Park (13) skrev:
Hvordan finder man ud af, hvem der råber højest, og er du i det hele taget sikker på, at de synger med samme næb?


Man tager sit lydudstyr og måler hvorpå decibelskalaen den pågældende anmelder befinder sig.
Alternativt, kan man se hvem der får mest spalteplads, radiotid og skærmtid.
Næb eller ej, min hukommelse siger mig at anmelderne faldt over hinanden for at klappe den afdøde Michael Jackson på ryggen da nærværende film fik dansk biografpremiere.
Gravatar

#16 MuManden 14 år siden

Peterescu (15) skrev:
Næb eller ej, min hukommelse siger mig at anmelderne faldt over hinanden for at klappe den afdøde Michael Jackson på ryggen da nærværende film fik dansk biografpremiere.

Det var også min opfattelse og selvom jeg syntes det er go musik, så er musikfilmen/dokumentaren jo hverken til 5 eller 6 stjerner, som de fleste anmeldere gav den i sin tid.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#17 akerman 14 år siden

Er vist en film der deler vandene. Just like MJ. See what i did there ???
Gravatar

#18 Collateral 14 år siden

Det der undrer mig mest ved "This is It" er at man ikke får en reaktion fra de mange forhåbningsfulde dansere og musikere efter Jacksons død? Havde det ikke været naturligt at hører deres reaktioner på at få deres drømme om at optræde med "The king of pop" knust?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: