Er “My Bloody Valentine 3-D” en dårlig film? Også i den grad! Men er man fan af den dårlige smag, skal man klart gå ind og se denne her (sp)latterlige rodebutik af groteske mord, dårlige klicheer og tumpede dialoger. Vi ses i den 3. dimension.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 14 år siden

Yes I knew it!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 Patriarch 14 år siden

6/6 - politiken
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 The Insider 14 år siden

#12, nej, i Berlingske :-) (1/6 i Politiken) Pointerer det blot, da jeg helst ikke vil have, at den ene af landets sølle to respektable aviser får sit ry tilsmudset ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#14 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Berlingske giver den kun 4. 6 stjerner er alligevel at stramme den :)
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#15 The Insider 14 år siden

War. War never changes.
Gravatar

#16 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Det er en fejl. Den får kun 4, de har bare ikke rettet det i anmeldelsen. Under "Film" står den kun til 4 stjerner - som der også stod i Urban, der benytter sig af Ebbe Iversens anmeldelser - men når man så trykker ind på anmeldelsen står der 6 stjerner.
http://www.berlingske.dk/section/kultur/
...Bare for at være lidt fluerknepper-agtig :)
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#17 The Insider 14 år siden

Haha, bizart! Fedt at der står "4 stjerner til 3D-gyser" på hovedsiden, og når man så går ind på selve anmeldelsen, har den ikke blot fået 6 stjerner, den pyntes også med overskriften "6 stjerner til 3D-gyser". På scope står der også 6. Oh well.
War. War never changes.
Gravatar

#18 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Nej, det giver absolut ingen mening, man burde jo tro, at det mindste de kunne gøre, var at rette i overskriften i anmeldelsen...
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#19 neran 14 år siden

Uden at have set denne film, er jeg ved at være godt sur på den. På grund af dens 3D effekter, blev jeg forvist til 2. sal, da jeg så District 9 og det er samme historie på fredag, når jeg skal se Inglourious Basterds
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#20 MikkelHJ 14 år siden

Jeg giver den 3/6.

Det er en film, der hovedsageligt er værd at se på grund af 3D-elementet, men det fungerer til gengæld også rigtig godt. Klammeste scene?
Et styks afrevet kæbe, der flyver lige gennem lærredet.


Så kommer vi til det negative, og dette er måske en mærkelig anke, hvad angår splatterfilm, men historien er noget tyndbenet. Dette ville måske ikke gøre så meget, hvis ikke filmen insisterede på at dvæle så meget ved den, men ikke engang trekantsdramaet mellem Axel, Sarah og Tom formåede at tilføje historien noget stærkt tiltrængt substans.

Slutningen var heller ikke særligt tilfredsstillende. Afsløringen af morderen var dybest set uinteressant, fordi den ikke formåede at overraske.
Det kunne have været så meget mere interesant, hvis for eksempel Megan havde været morderen, men hendes død skulle desværre bruges i den afslørende "morder nævner detalje om gerningsstedet, han umuligt kunne have vidst, hvis han var uskyldig-kliché". I stedet ender vi med den klassiske skizofrene morder, hvis skizofreni afsløres via en række flashbacks. Denne teknik er blevet anvendt før, men meget bedre i for eksempel Fight Club. I sidste ende var jeg ret ligeglad med, at Tom overlevede.


Konklusionen må være, at jeg dybest set nød filmen på grund af effekterne. Historien derimod ville faktisk fungere bedre som basis for et afsnit af Hun så et mord i spillefilmslængde. Jeg sad i hvert fald flere gange og ventede på, at Jessica Beatrice Fletcher skulle dukke op og hjælpe sheriffen med at opklare den stribe af bizzare mord, der har ramt byen.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

Skriv ny kommentar: