På trods af det store budget føles filmen billig, og eftersom kampsekvenserne mest er sortklædte personer, der kæmper på en mørk baggrund, kan man for det meste ikke rigtig se, hvad der foregår. Det sidste er næsten det værste, for fornøjelsen ved en god kung fu-film er vel først og fremmest at se atleterne foretage tyngdekraftstrodsige stunts, og den simple glæde udebliver fuldstændigt her.

Mængden af computereffekter hjælper bestemt heller ikke, og de giver i stedet filmen en falsk fremtoning, der er mere ninja turtles end ninja-film. Man kan dårligt beskylde “Ninja Assassin” for ikke al leve op til sit navn, men det mest imponerende ved filmen er i sidste ende, at den fuldt ud demonstrerer, hvor utroligt kedeligt afrivningen af lemmer, tarme og hoveder faktisk kan være.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 14 år siden

tournesoller (9) skrev:
Kan vi ikke snart få slået det fast! The Matrix er en stærkt overvurderet film, der red på hypen omkring Hitchcocks død.


WTF? Det har jeg godt nok aldrig hørt noget om før. Care to explain?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 Kruse 14 år siden

Ahh, jeg læste lige et par andre tråde, og forstod derfor bedre joken :P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 filmkorn.dk 14 år siden

Nå, nu har jeg set den, og så dårlig er den da heller ikke.

www.navlefnuller.dk
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#14 amadoR 14 år siden

Snakkede med nogle der havde set den, de sagde den var lort, så endnu en god anmeldelse.
Gravatar

#15 filmz-ab 14 år siden

Det er nok den dårlige smag der gør det, men jeg var satme vældig godt underholdt af denne dybt usandsynlige omgang tju-bang, af den mest hårdkogte slags der findes - det må da være den mest grafisk blodige actionfilm siden Rambo og i det hele taget. Man skal selvfølgelig sluge de berømte kameler, og ikke kun én, men mange, for at være med her. Kan man ikke "sluge", så hold dig langt væk - det er en actionfilm for dem der ikke gider at tænke over fejl og mangler (læs: ikke gider, er ikke det samme som, ikke kan :-)). Filmen har ellers et rasende højt tempo, og selvom manglerne er åbenlyse, så burde man altså kunne underholdes, hvis man selvfølgelig ikke dyrker alt for "fin" kunst. 4/6 herfra.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#16 Kruse 14 år siden

#15: Men så har Bruce også dårlig smag! Han syntes også ganske fint om den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 filmz-Bruce 14 år siden

tournesoller (7) skrev:
Hvad fanden skete der for James McTigue? Han lavede jo den fremragende V for Vendetta.


Er der udkommet en directors cut?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-Bruce 14 år siden

#16 Ja jeg var faktisk godt underholdt af den :) Men jeg skal erkende, at jeg er meget glad for at have set den med meget høj kontrast mulighed i HD, for filmen formoder jeg kun virker, hvis sort kan portrætteres overbevisende og detaljer kan skimtes i sortniveauet. Med andre analoge visninger in mente, har jeg svært ved at tro, at oplevelsen har været god på det område.

Jeg skrev selv tidligere:

Visuelt er det også en flot affære. Sort er kulsort, desværre til en grad, hvor detaljerne er svære at få øje på i mørket. Kunstnerisk valg formentlig og jeg ville da have foretrukket at kunne se blot en smule mere i de mørke sekvenser, men så ryger måske noget af ninja myterne på gulvet. Ellers er der ikke noget at klage over. Farvepalette, detaljer og skarphed er flot.

En film som Bram Stokers Dracula i den nye udgave har irriteret mange, fordi en stor del af filmens detaljer bliver væk i "det sorte", hvis ikke kontrast mulighederne er gode nok. Det ville absolut have forringet min oplevelse. Som jeg oplevede den, var det underholdende. Om den holder til flere gensyn ved jeg ikke :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 filmz-Bruce 14 år siden

Og tilføjelse kan jeg se :)

Om jeg har dårlig smag eller ej ... HELT klart dårlig smag! Når alt kommer til alt, så er det jo tydeligt, at en film som denne ikke engang får lov til at se fodsålerne fra en god kunstfilm :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 filmz-ab 14 år siden

#16

Ja, det må han jo ha' - jeg tog fejl af ham :-)

#17

Directors cut? Mere blod? Umuligt
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: