“Nordvest” handler om mennesket, og derfor er skuespillet det mest centrale og interessante i Noers film. Desværre gør filmens føromtalte startproblemer, at “Nordvest” mangler det sidste hak for at være en wow-oplevelse. For eksempel måtte politiscenerne og mor/søn-forholdet gerne være spredt mere ud, og tyve minutter mere i mørket havde klædt indlevelsen. Men skuespillerne spiller sig hurtigt varme, og indlevelsen accelererer fra 0-100 på kort tid.

Titlen på Noers soloprojekt “Nordvest” kan læses som et byområde eller en retning. En retning i livet. Men med runde briller på næsen og Film Filosofiens Grundbog 1-3 på bogreolen kan man også se en retning for filmmediet – en retning, der er spændende “nybrudsagtig” nu. De mange nærbilleder fører os tæt på karaktererne og deres følelser uden at informationsfodre os, og Noers dokumentariske stil giver på én gang nærhed og distance i formidlingen af kærligheden og brutaliteten i et fællesskab bygget på vand, blod og postnummer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Collateral 11 år siden

Highland Park (10) skrev:
#9: Pengene havner næppe i hans lomme. ;)

Desuden har du indirekte været med til at skaffe ham jobbet:
http://www.dfi.dk/branche_og_stoette/stoette/stoettetildelinger/spillefilm-konsulentordningen-stoettetildeling-boern-og-unge/boern-og-unge-konsulentordningen-2011.aspx skrev:
Manus 2011
415.000

Udvikling 2011
290.000

Produktion 2011
6.500.000


Se nu gør du mig bare trist ;) Ej men jeg kommer jo stadig til at bruge hvor lang filmen nu end er delvist i hans selskab, og det kunne godt gå hen og blive meget anstrengende for mig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 RasmusFL 11 år siden

5/6. Ikke langt fra kvaliteten af 'Pusher II'. En ualmindelig intens dansk film med både nosser og mådehold. Det er en stærk historie stærkt fortalt, og dens levende kameraføring sidder i kroppen.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#13 knipsknips 10 år siden

Stærk oplevelse. 5/6
Gravatar

#14 X&O 10 år siden

God film ødelagt af en dårlig slutning. Med dårlig mener jeg uforløsende, uinspireret og urealistisk.
Gravatar

#15 80eren 9 år siden

"Nordvest" er en rigtig god og meget stærk filmoplevelse.
Jeg kan kun anbefale den.

Roland Møller slår gnister i samtlige scener han er med i.
Damn, en karisma han har!

Skriv ny kommentar: