“The Office” er en serie, som er langt bedre, end den overhovedet har ret til at være. Denne første sæson er blot en forsmag på de delikate komiske godbidder, som seriens 2. og aktuelle 3. sæson leverer i sækkevis. Skuespillerne og manuskriptforfatterne var stadigvæk ved at falde til rette, og der synes af og til at være mere fokus på at adskille sig fra den engelske originalserie end at give den amerikanske udgave sit eget, solide fodfæste. Men her er stadigvæk masser af god underholdning, især takket være et fornemt skuespillerhold anført af mesterentertaineren Steve Carell. Serien ser godt ud på dvd, mens fans nok vil blive en smule irriterede over en problematik med lyden. De mange inkluderede slettede scener er fornøjelige.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 duuk74 17 år siden

Fin anmeldelse. The Office US er simpelthen fantastisk sjov, og holder et højt niveau de næste par sæsoner.
Jeg er kommet direkte ind fra sidelinien og startet på US versionen. Og det der med indspiste grupper, der alle er enige om hvad der er godt eller skidt, har aldrig sagt mig en døjt. Hvis det er godt, er det godt!
Når det så er sagt, så tror jeg ikke automatisk man kan lide begge versioner. US og UK humor er trods alt meget forskellig.
Jeg så UK s01e01 og det var ikke rigtig noget for mig.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 filmz-BrotherJack 17 år siden

Jeg er ikke en del af den indspiste gruppe, jeg synes bare ikke det amerikanske Office er ligeså sjovt som det originale.

Måske skal man bare ikke sammenlinge. Jeg synes bestemt at det kører på forskellige traditionsformer indenfor humor. The Office (US) virker for mig utrolig konstrueret a lá en sit-com, hvilket bestemt også er sjovt. Det fede ved UK-versionen var bare at det virkede som spontante idéer man hurtigt lige gik ud og filmede, og det fik en ligefremhed, originalitet og nerve jeg slet ikke finder i det amerikanske.

Den britiske charme tiltaler jo nok bare nogen, men det betyder ikke at det er en lille elitær gruppe, bare fordi de finder den overgearede amerikanske tradition mindre charmerende.

Skriv ny kommentar: