Amerikaniseringen er den samme film som den koreanske original. Næsten. Det næsten dækker over de små detaljer og forskelle, du ikke kan læse ud af et manuskript. Der er mange vellykkede eksempler på gode genindspilninger, men lige “Oldboy – hævnen” var måske ikke særlig oplagt. En film og fortælling, der er så stramt sat sammen, at det kan være svært at genfortolke. Amerikanerne burde i det her tilfælde lære at læse undertekster, så vil jeg bruge min tid på at gense Parks herlige hævn en gang til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

dhad (10) skrev:
Okay, jeg kan ikke engang huske, at der er nogen, som får trukket tænder ud... Men det viser måske blot, hvor lidt filmen var i stand til at engagere mig.


Helt enig. Den er røvsyg.
Doctor Last Warning
Gravatar

#12 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg så den i Gentofte Kino i går på nogle fribilletter sammen med konen. Bio-manden sagde, at det stort set var deres dårligst sælgende film nogensinde.

Konen og jeg var dog ekstremt positivt overraskede. Jeg giver 4½:6. Det er dog ikke en film, jeg kommer til at se igen. Man har ligesom set den.

Jeg kan dog forestille mig, at man ville finde den mindre interessant, hvis man har set originalen. Den har jeg som tidl. nævnt kun set de første 45 minutter (men til gengæld to gange :-D).

Konen var vild med Sharlto Copleys bøssoide karakter. Jeg synes ikke så godt om ham, om end det selvfølgelig var meget godt forklaret, hvorfor han var blevet sådan.

Jeg synes dog, at det er imponerende, at samme skuespiller kan gøre en så forskellig figur fsva. rolle, fremtoning og stemme, som han gjorde her kontra i Elysium.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: