For James Bond-nybegyndere vil den mere nedtonede og mindre sprælske attitude i “On Her Majesty’s Secret Service” muligvis i første omgange virke en anelse tam. Forståeligt. Filmen er ikke seriens mest lettilgængelige værk. Men sådan er det jo med mange klassikere, og en klassiker er filmen vitterlig. Hvis man pga. Connerys fravær eller manglende kendskab til Lazenby har vendt filmen ryggen, bør du virkelig give den en ekstra chance. Filmen ser bedre ud og lyder bedre end nogensinde før, og ekstramaterialet er yderst tilfredsstillende.

James Bond vender tilbage i ”Diamonds Are Forever”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg så den i går og kan kun nikke anerkendende - fremragende Bond. Dog forekommer slagsmålsscenerne og virkemidlerne altså indimellem en smule komiske. Forsinket "kiiia" lyde, speed'et optagelser og dynamiske kamerazooms er kreative og ja friske indslag på godt og ondt. Men særligt førstnævnt effekt er direkte latterligt og jeg brød sammen af grin da hastingheden hurtigt gik fra speedy-gonzales til almindelig hastinghed i samme skud. Det ødelægger stemningen en smule, uden dog at ændre på det helhedsindtryk at filmen nok er blandt de fem bedste. Lazenby gør det helt fint, efter min mening bedre end Moore og Brosnan.

5/6 Martini glas herfra.

Gravatar

#12 NightHawk 17 år siden

# 11 -

"Kiiia" lyde ? Er det lydeffekterne på håndkantslagene du mener ? Syntes nu ellers ikke det er noget man lægger mærke til. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 Alex 16 år siden

Endten er det Moonraker eller den her der er den dårligste bond-film.
George Lazenby er simpelthen for idiotisk når det gælder kampscener og bondstil. Bare på den måde han siger "My name is Bond, James Bond" giver mig kvalme.

Skriv ny kommentar: