“Paul” skal tages for det, den er. Her er der ikke tale om en genopfindelse af hjulet, men et veloplagt stener-spoof over sci-fi-genren og hele fankulturen, der er knyttet dertil. Der er masser af billige “E.T.”-, “Star Trek”-, “Star Wars”- og “Alien”-point at hente hjem på den konto, men Mottola og Pegg/Frost gør det med en utvetydig kærlighed til stoffet fra start til slut. Konstellationen de tre imellem resulterer i et hylemorsomt roadtrip, hvor lige dele americana og besk, britisk brovtenhed koges sammen til en velsmagende, komisk kompot.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 12 år siden

Spanner (9) skrev:
Jeg synes at filmens store problem er, at den ikke ved, hvad den vil. Det virkede sikkert som en sjov idé da de fandt på den, men så virker det lidt som om de ikke rigtig vidste hvor de skulle gå hen med historien om de to nørder og rumvæsnet.


Gå hen? Som i handling? Ja, mon ikke de bare har siddet ved tegnebordet og tænkt:
2 nørder + Seth Rogen alien + roadtrip + prutter = mega fed komedie!!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 nwinther 12 år siden

Sweet film, og langt sjovere end Fanboys. Fylde med masser at spoof, som musikken i baren, agentens afsluttende kommentar til "Big Guy" over radioen. Jeg morede mig kosteligt. Fangede dog ingen "Cornetto"-kommentar, som Frost ellers plejer at levere.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#13 Nicki52 12 år siden

Fuck, det er svært at give den brilliante film en karakter, har lyst til at give den topkarakter, men aner ikke om jeg skal. Er lidt forvirret. Den var fandme sjov.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#14 Frederik 12 år siden

nwinther (12) skrev:
Sweet film, og langt sjovere end Fanboys. Fylde med masser at spoof, som musikken i baren, agentens afsluttende kommentar til "Big Guy" over radioen. Jeg morede mig kosteligt. Fangede dog ingen "Cornetto"-kommentar, som Frost ellers plejer at levere.


Dette er IKKE en af filmene i Cornetto-trilogien, fordi Edgar Wright ikke er instruktør. Den er instrueret af Greg Mottola, der lavede Superbad.

Den har intet med Shaun eller Hot Fuzz at gøre.
Gravatar

#15 Bruce 12 år siden

De to sjove engelske herrer Pegg og Frost, ser ud til at være kommet i lommen på Hollywood og skuffer fælt efter Shaun of The Dead og Hot Fuzz. Paul indeholder få spredte morsomheder, som kan få en mundvig til at løfte sig og masser med ligegyldigheder, så man med sindsro i kroppen kan forlade stolen for at lave en pose popcorn, for sandsynligheden for noget rigtig morsomt er ligesom ikke til stede. Men ok, Superbad kunne jeg heller ikke grine ad, så sådan er det vel bare.

2/6
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#16 elwood 12 år siden

Husk lige på det her er en anden instruktør, så tror ikke Pegg og Frost har kunne gøre hel så meget den her gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Bruce 12 år siden

#16 Det gør den ikke bedre og de to herrer er stadig med, så jeg ser det lidt som en sell-out.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#18 duuk74 12 år siden

#15+17
Præcis de samme tanker jeg går med.

Prøv i øvrigt at se traileren til en anden "Hollywoodfilm" Simon Pegg er med i. Denne gang instrueret af John Landis.



Det fungerer bare ikke i min bog.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: