“The Prestige” er en flot og spændende film, der til trods for sine svagheder byder på glimrende underholdning og en meget charmerende leg med seeren, hvor man konstant forsøger at gætte karakterernes næste træk. På dvd er filmen præsenteret hæderligt, men lydside og ekstramateriale er ikke fuldt tilfredsstillende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#10
Slutningen. Matt Damons karakter pløkkes ned, hvilket ikke sker i Infernal Affairs. Der er introduceret et ekstra lag i Departed, som desværre, i mine øjne, er eksekveret så over-the-top i slutscenen i Departed, at "deus ex machina" nødvendigvis må bringes ind i ligningen, for at få regnestykket til at gå op. Jeg grinte, da jeg så slutningen, hvilket jeg ikke formoder var Scorseses hensigt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Is 16 år siden

En rigtig god og spændende film.. Meget flot og overraskende filmet.. solidt skuespil og god underholdning..
5/6
Gravatar

#13 filmz-smedt-meister 16 år siden

total fed film som kan ses flere gange... synes jeg!
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#14 filmz-clark 16 år siden

En anmeldelse på det jævne. Eksempel: "Men hans metoder virker ikke altid naturlige, og der er ujævnheder i historien. På trods af megen tid til karakteropbygning virker filmen aldrig særligt nærgående, og de personlige tragedier bliver ikke så vedkommende, som man kunne ønske."

Hvad er det lige, der er unaturligt i hans "metoder"? Hvor er "ujævnhederne"? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener. Filmen glider jævnt og støt fremad, den er fantastisk i sin opbygning, kompleks i sin klipning og storslået i sin fortælling.

Filmen skal ha 5,5/6 fra mig - det der afholder den fra de 6 er, at jeg aldrig rigtig vil komme til at holde af slutningen.

Jeg havde personligt ønsket, at kloningerne bare var fup - Angiers sidste forsøg på at snyde Borden, og at det i virkeligheden var Root, der blev fanget i tanken.


Musikken er fantastisk, og jeg forstår ikke alle de negative anmeldelser, der har været. Sjældent har jeg hørt noget så perfekt mørkt og atmosfæreskabende som lyden fra The Prestige.
Gravatar

#15 filmz-smedt-meister 16 år siden

#14 kunne ikke blive mere enig:)
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#16 El vez 16 år siden

Spændingsniveauet i filmen daler efter første akt, og da mener jeg ikke at tragedien og det følgende spil om følelser (i takt med spillet om tryllekunsten) fungerer helt tilfredsstillende. Karakterernes rivaliseren drives netop af en kombination af følelsesmæssig bagage og en higen efter evnerne til at underholde/forbløffe, og der mener jeg at tragedien og efterspillet er lovlig let forbigået til fordel for mere duelleren.

At de tricks og den kamp om trylleri vi præsenteres for så er yderst interessant, er naturligvis et stort plaster på såret :)

Nolans egen "Memento" er et godt eksempel på at man godt kan komme helt tæt på karakterer der meget målrettet drives af netop følelser, og hvor dette aspekt er mere overbevisende og medrivende.

Ja du har ret i at slutningen er skuffende på et plan, men dog ikke på niveau med f.eks "Identity".
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#17 filmz-mcclane 16 år siden

the prestige er en meget spændende film den bedste film jeg har set længe..
Gravatar

#18 filmz-isaac 16 år siden

Den har en fremragende billedside i biografen. Så den i imperial, ikke nogen skuffelse.
MEN, her kommer men´et :). Er det ikke på tide at der snart anmeldes film i HD til hjemmebioen?

Skriv ny kommentar: