Filmens største problem langt hen ad vejen, ud over plottet, er ganske enkelt at man aldrig helt kommer ud på kanten af sædet. Hjertet banker af og til i takt med, at den unge Lisa udsættes for den ene prøvelse efter den anden, men det bliver desværre indenfor nogle meget sikre rammer. Der er ikke nok på spil i filmen, og man så gerne, at den var blevet kørt lidt længere ud, og måske havde fået en lidt grovere drejning. Selv om han måske er ond nok, Jackson Rippner, måtte han gerne være endnu ondere og hun skulle måske have nogle flere tæsk. “Red Eye” er simpelthen for pæn en film til, at man bliver rigtigt fanget.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 caks 18 år siden

#7-9: øv det lyder skidt, jeg havde ellers glædet mig til at se den reklame (tro det eller ej).
Gravatar

#12 azathoth 18 år siden

#11: Den ligger på H&M's hjemmeside. Måtte lige vise den til kollegaerne i al dens rædderlighed. ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#13 caks 18 år siden

#12: mange tak, men med en 128k forbindelse får jeg ikke specielt meget ud af det :(
Gravatar

#14 filmz-hj 18 år siden

ja man havde jo håbet på et anderledes twist til sidst i filmen :/
Den var OK, men mere ond skulle den have været ja, meget mere ond!

Anmelderen:
"...alverden have alt det besvær med en hotelansat, når man måske kunne have ventet et par dage og så skudt fyren?"

fordi han siger i filmen at hele familien skal dø, altså skal de være samlet sammen på et sted, på samme tid :)
Gravatar

#15 thomas040 18 år siden

måske også fordi det ikke lige er hver dag man får chancen for at skyde the head of national security. Han er garanteret SYGT bevogtet....


jeg syntes plottet holder glimrende, og jeg syntes i høj grad at jeg blev underholdt... .jeg kededet mig ikke et sekund.... og hun er jo betagende at se på, plus at han spiller fremragende... syyyyyyyygkoPAAT
Failure is a zero out.
Gravatar

#16 filmz-Reeves 18 år siden

#6 Ja, det er en af de bedste film jeg har set i år !! Lige under Sin City, mer' eller mindre..
Desværre nåede jeg ikk' at se Batman Begins :( PIS !!
Og da jeg ik' går ind for at brænde film, må jeg vel bare vente !!

#5 LUK RØVEN !!
Gravatar

#17 vapor 18 år siden

#16 Ahhh så er din sjæl måske ikke helt fortabt. Batman Begins er snart ude på DVD.
Gravatar

#18 filmz-hj 18 år siden

#16 puds din glorie :P
Gravatar

#19 filmz-brat99 18 år siden

16# enig med dig ! sin city og red eye er de fedeste film der er udkommet i 2005. Også the devils rejects er rigtig fed!!!
Gravatar

#20 filmz-rupert giles 18 år siden

Ja, jeg sad i hvert fald på kanten af sædet under hele filmen. Jeg er en sucker for en god thriller, men der er bare meget langt imellem dem. Så det er herligt, når en film som Red Eye dukker op. Jeg kan personligt ikke se nogen problemer med historien, og jeg synes at filmens begrænsede synsvinkel på en ellers langt større aktion, gør at den netop bliver meget intens. Samtalerne i flyet er efter min mening mere spændende end de fleste langt mere action-prægede film, jeg har set i de sidste mange år.

Derudover er Rachel McAdams grunden til, at der er GRRRR i Girlpower, og jeg kunne ret godt lide filmens ret feministiske side-tema. Hun finder sig ikke i pis :-)

Brian Cox er måske lidt spildt, men det var som altid rart at se ham.

Om filmen er bedre end Sin City og Batman Begins er måske en lidt ligegyldig diskussion for mig, da min yndlingsfilm i år er Sideways :-) Men jeg var meget, meget positivt overrasket over Red Eye. Måske den bedste thriller i meget lang tid. Som sagt, så hænger den slags ikke på træerne.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: