Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Michael Andersen 19 år siden

Ja, noget i den dur. ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#32 filmz-Randy Savage 19 år siden

hey! da jeg så den i biografen var ham på det sidste billede ikke med og det var ham den onde troldmand sauroman el. hvad han hedder heller ikke...kan i sige mig hvordan de indgår????
Gravatar

#33 Cherrn 19 år siden

Hvis der er nogen der ved hvor man kan købe en boks der kan indeholde alle tre extended editions, ligesom den nye 12 DVD udgave, bare uden filmene, må de gerne poste linket her.
Gravatar

#34 McPeter 19 år siden

Jeg har ROTK:LE soundtracket hvor der også fulgte en DVD med - håber stærkt på at den 'nye' Howard Shore-DVD jeg lige har fået er anderledes (og endnu mere fyldestgørende) :-)

Desværre så var Liv Tylers sang fra House of Healing ikke med! Pokkers også! Er der nogen der ved om der er/bliver udgivet?

#29 - Er det et samlet LOTR (EE) soundtrack? Hvor har du hørt det? Evt. links? thx. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#35 JannikAnd 19 år siden

En af de ting jeg ikke fik svar på i den originale version, var, hvad der sker med Théodens marskal Gamling. I bogen dør han under slaget om Pellenorsletten, men jeg så ham ikke dø i filmen, men han var dog heller ikke til stede i begivenhederne efter slaget...

Nogen der lagde mærke til, om hans død var med i den forlængede? - Jeg gjorde ikke...
Gravatar

#36 McPeter 19 år siden

#35 - hmm... den kan jeg faktisk heller ikke huske - kun at han red forvildet rundt imellem benene på nogle store elefanter på et tidspunkt, og det skulle efter sigende være ganske sundhedsfarligt i længden... :-) Ej, jeg ved det ikke nærmere end det...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#37 JannikAnd 19 år siden

#36

Det var også de eneste nye indstillinger med ham på Pellenorsletten, som jeg har fundet indtil videre...
Gravatar

#38 piazorro 19 år siden

Hm, jeg synes at der er langt mere Peter Jackson over ROTK EE (=mere splat) Ellers er jeg nu meget glad for den

Kunne godt lide at det var Legolas der fik lov at drikke Gimli under.... Men argumentet med at alkohol ikke virker på elvere er lidt tyndt, i Hobbitten undslipper dværgene og Bilbo jo netop fordi elverne har drukket lidt for meget vin


Jeg fandt nogle screencaps på internettet (www.hdr-see.de) som viste en scene med Gimli der så på sten og en scene med Legolas i en skov, nogle der ved hvor man kan finde det på dvd'en?

Er det bare mig der synes at det ene easter egg (det med PJ og Ben Stiller) hurtigt blev for meget???

Nogle der ved hvor man easter eggs der er på TTT-udgivelsen, jeg kan nemlig kun finde det på disk 1. Hvor er det andet, hvis det altså er der
Bevar Hundeprutter, Mågeklatter, Ørevoks, Andemad og Kloakslam
- meld jer ind i gruppen på Facebook
Gravatar

#39 McPeter 19 år siden

#38 - Ja, det var nok det dårligste æg der var på ROTK EE - det må være en syg høne der har lagt det! :-)

Billeder du snakker om kan du se i afsnit #2 på disc 3 - 'From Book to Script' hvor de taler om ændringerne ift. bogen og at de f.eks. havde indspillet extra slut-scener med Gimli og Legolas, som de dog valgte at undlade for ikke at gøre slutningen endnu længere...

På TTT kan jeg ikke huske om det er disc 1 eller 2, men der er i hvert fald et klip med Gollum fra MTV-Movieawards - det er til gengæld ret godt lavet. Det bedste æg IMO.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#40 dyg 19 år siden

Jeg har lige smidt dvd'en på, og mit første indtryk er: Hold da op hvor er det flot. 6/6 for billedet er næsten for lidt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: