Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 PredatorX 14 år siden

Off topic:

Hold kæft jeg glæder mig faktisk sindsygt meget til at se filmen igen.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#42 Patriarch 14 år siden

#30

Interessante videoklip, du linkede til. Er det i orden jeg ser nogle flere af samme person, selvom det er på youtube?


Klart... det er da det eneste rigtige at gøre. Undersøge kilderne og se om folk kan folk have motiver, der i urimelig grad farver deres konklusioner :)

Men lige for at slå fast. Det er muligt at der er forskere der ikke har haft rent mel i posen, og det er muligt tingene ikke er som de ser ud. Jeg synes bare det er vigtigt at man sætter sig ind i tingene så godt man kan før man henholder sig til minoritetens holdninger.

jep jep, flertallet bestemmer, det siger lidt sig selv. :)

Men nu var spørgsmålet såmænd ikke så alvorligt ment, hvilket du jo sikkert kan se på det foregående spørgsmål...


Nej. Beklager, jeg fangede ikke at det var for sjov. Jeg har bare for ofte set den holdning, du der gav udtryk for, fremsat i fuld alvor. Man ser det hos folk der har et eller andet verdensbillede som de ikke ønsker skal rokkes ved. De klynger sig derfor enten til en minoritet der ikke modsiger dem, eller fremhæver at fordi der er uenighed, så ved vi intet. Jeg har en vis allergi over for det synspunkt, og derfor misside jeg nok at det var sagt i sjov.

...og noget helt andet er jo at flertallet behøver jo ikke nødvendigvis at have ret. :)


Det er helt rigtigt. Men vi må træffe beslutninger på bagrund af den bedste viden vi har på området pt., frem for ikke at handle fordi der er uoverensstemmelser, eller at flertallet [i]muligvis[i] ikke har ret. Det gælder ikke kun klimadebatten, men f.eks. også lovgivning og anbefalinger på sundhedsområdet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#43 Kviesgaard 14 år siden

#42

Jeg synes bare det er vigtigt at man sætter sig ind i tingene så godt man kan før man henholder sig til minoritetens holdninger.


Hvilket jeg så ikke havde formået at gøre i den her sag, men jeg tager dine ord til efterretning (i første omgang ved at se de forrige afsnit i de klip, du linkede til).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#44 Patriarch 14 år siden

hehe, ok. Det var egentlig ikke møntet på dig, men mere som et generelt princip. Hvis man som lægmand tager et standpunkt, som går imod hvad flertallet af eksperter mener, så synes jeg man skal være meget godt klædt på.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#45 filmz-Utyske 14 år siden

Patriarch (42) skrev:
Nej. Beklager, jeg fangede ikke at det var for sjov.

Men det ved du så nu. :)

Og ærligt talt, gider jeg ikke rigtigt klimadebat eller politisk debat for tiden, da emnet er bragende uinteressant for mig. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#46 Patriarch 14 år siden

Klimadebatten er super vigtigt, men den interessere heller ikke mig personligt. Det gør spørgsmål om videnskabelige principper og erkendelse til gengæld.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#47 filmz-Utyske 14 år siden

#46 -

Det er muligt at den er vigtig, men jeg har sgu mistet tilliden til det politiske system og satser mere på udryddelsen af menneskeheden ved vores egen hånd, end at politikerne kan blive enige om en løsning. :)

Og en diskussion om "The Road" er langt mere interessant, hvilket jeg så kan snakke med om i aften, efter kl. 21. ca.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#48 filmz-Bruce 14 år siden

Hvis CO2 i atmosfæren er menneskeskabt, hvorfor så ikke lave billige menneskabte løsninger, som udligner, indtil vi har forsket og fundet billigere metoder at gøre vores vold på naturen bedre? Istedet for at smide 1000 mia$ om året et sted hen, som giver en 2% forbedring over 50-100 år? Selvfølgelig skal vi reducere udslippet samtidig og gå over til miljø venlig energi, men jeg er derudover helt enig i Lomborgs betragtninger, som jeg anser som ren og skær fornuft i et landskab af hysteri, som overskygger rationelle løsninger.

#47 Jeg joiner dig! FUCK politikerne! Jeg brækker mig over vores nuværende repræsentative demokrati! Hvis det er repræsentativt for noget, så må det være idiotien i det danske samfund.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 wimmie 14 år siden

Det fede ved bogen er jo netop at man ikke ved hvad der skyldes katastrofen - dét at man ikke på noget tidspunkt får det at vide gør at mystikken holdes ved lige gennem hele historien.
Folk gætter meget på årsagen, og når folk så siger at de ikke mener det er atomkrig/klima/meteor/aliens, så er der altid nogen der spørger "hvad er det så?"
Efter min mening er det ikke vigtigt for historien - tværtimod synes jeg det er fedt og meget mere uhyggeligt ikke at vide det :)

Glæder mig meget til at se filmen - håber på at se den i morgen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#50 jessup 14 år siden

#48 du er meget upræsis - ikke al CO2 i atmosfæren er menneskeskabt.:)

Hvis CO2 i atmosfæren er menneskeskabt
This is just until June

Skriv ny kommentar: