I det hele taget er “skygge” et tema, der gennemsyrer hele filmen. Fortidens skygger, efterretningstjenestens skjulte kamp mod en ukendt, ofte usynlig fjende, og helt overordnet en mørk film med kun få humoristiske indslag. James Bond får lov at lide både fysisk og psykisk, uden at det tager overhånd. Selv når filmen prøver nye ting af, mister den aldrig seriens særlige stemning og charme. Daniel Craig er også for alvor trådt ud af de skygger, som tidligere inkarnationer af agent 007 har kastet. Hans udgave er en tidssvarende version. En moderne mand, som kan vise følelser og have ligeværdige, kvindelige makkere, men som stadig kan fyre platte jokes af midt i en ildkamp. Alt sammen uden at tabe ansigt eller svigte den legendariske coolness, som nu har et halvt århundrede på bagen. Og man skal være et skarn, hvis den afsluttende scene ikke udløser en varm, nostalgisk følelse og høje forventninger til, hvad den 24. Bond-film vil bringe.

Se også: Filmz TV går til makronerne i EKSPLOSIV James Bond-hyldest!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Trew 11 år siden

utyske (15) skrev:
Trew (14) skrev:
#13

Ja synes det er forbeholdt Batman universet


Jeg tvivler meget på, at du finder ret mange historier i tegneserie-universet, der ikke allerede er blevet fortalt i en anden form i bøger, på film o.s.v.


Enig, men her er tale om, efter min bedste overbevisning, en af tegneserie-universets mest populære figurer
Gravatar

#22 Ispep 11 år siden

Jb-film (20) skrev:
så har James Bond-konceptet mistet grebet


Åbenbart ikke ifølge den gode omtale filmen får.
Gravatar

#23 Slettet Bruger [813993200] 11 år siden

Trew (21) skrev:
Enig, men her er tale om, efter min bedste overbevisning, en af tegneserie-universets mest populære figurer


Nok den mest kendte og populære, men min pointe er blot, at de fleste Batman-historier nok ikke er originale, men er en variation af noget der er fortalt før, selv hvis man går helt tilbage til figurens skabelse.
Gravatar

#24 Richard Burton 11 år siden

Trew (12) skrev:
Blev så skuffet, da jeg igår aftes var inde at se den. Det er "The Dark knight" all over igen bare med James Bond


Hvis blot action koreografien er bedre, så skal jeg ikke klage.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#25 Hr. Nielsen 11 år siden

Endnu en Blockbuster der leverer varen i år måske. Der kan være langt imellem dem måske og når på papiret så seriøse forsøg som Prometheus fejler så grumt på afgørende punkter, så frygter man det værste. Heldigvis lader det til at denne holder.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#26 Richard Burton 11 år siden

#25 Det er der så heldigvis ikke koncensus om ;) Men vi kan sagtens blive enige om, at Prometheus ikke blev en mainstream blockbuster succes og så skal jeg nok lade være med at grave mere i "de afgørende punkter" for dette, for det kan vi nok konkludere, at flertallet kun bliver kvantitativt mere oplyste af :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#27 Leo DiCaprio 11 år siden

Gad vide hvem Tom Wu, Michael G. Wilson, Nichola Fynn og Tania Sopiropoulo skal spille i filmen? Det gad jeg edermandme godt vide, så ville castet være fuldendt.
Gravatar

#28 Ispep 11 år siden

Ingeniosus (26) skrev:
Prometheus ikke blev en mainstream blockbuster succes


402 mil world wide vil jeg betegne som succes.

Gravatar

#29 Ispep 11 år siden

Thomas E. Nielsen (25) skrev:
Heldigvis lader det til at denne holder.


Lad os i fællesskab gå ned på knæ og bede om det :D For der findes intet være end en flot illusion om dybsindighed :D
Gravatar

#30 Jb-film 11 år siden

Var der ikke noget med James Bond i 3D?

Filmen er sikkert nok i sig selv til at trække publikum i biografen.

Skriv ny kommentar: