“Speed Racer” er en hysterisk farvelade, der udfordrer og måske endda overbelaster visse folks synssans. Eksperimentet er visuelt smukt udført og utroligt fascinerende. Desværre placerer det ujævne plot og en ikke-stringent tone filmen et eller andet sted mellem et barnligt univers og et mere reflekteret voksenunivers. Den vælter sig mellem disse to aspekter, og det er svært at se, hvem den egentlig skal forestille at henvende sig til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 database 15 år siden

Nogen der ved hvornår man kan bestille billetter til The dark knight ? Jeg skal have sikret mig nogle billetter til Imperial på premiere ? Undskyld ved godt det ikke har noget med Speed Racer at gøre, ved bare ikke hvordan man opretter en tråd :-)
Gravatar

#12 dolphinfriendly 15 år siden


Gravatar

#13 mr gaijin 15 år siden

Jeg havde en masse forbehold til denne film, før jeg så den.

For det første kan jeg ikke udstå aber, der skal forestille at være sjove, når de opfører sig som mennesker. For det andet bryder jeg mig ikke om børn som søde/sjove sidekicks. For det tredje er den tegneserie, som filmen er baseret på, ikke værd at skrive hjem om. For det fjerde har jeg mistet respektet for Wachowski-søskende efter Matrix-fortsættelserne. For det femte virkede en spilletid på to-en-halv-time som al for lang til en film med så tynd en historie.

Men trods det hele blev filmen lynhurtigt min nyeste guilty pleasure. Der er knald på den visuelle side. Der er så mange detaljer og så mange stiliseringer, at man kunne vise hvert screenshot på et museum for moderne kunst som eksempler på moderne pop art.

Derudover havde filmen en ganske fin ironisk tone. Drengen og aben virker voldsomt meget som en plat appel til børnepublikummet. Men det er overdrevet så groft, at det virker selvironisk. Det samme gør superskurkene og de karikerede skurkagtige modkørere.

Filmen er kraftig kitsch. Det er en film, der enten rammer kvalmeknappen eller 'guilty pleasure'-knappen inde i hjernen. Havde jeg været i et andet humør (og havde jeg måske ikke drukket en flok Rød Tuborg sammen med vennerne før filmen), kunne mit indtryk let tippe over i kvalme-siden.

Måske er det i virkeligheden bare Christina Riccis superstilisrede look i filmen, som jeg ikke kunne stå for. De gigantiske øjne er mere overdrevne end anime-figuren, som hendes rolle er baseret på.

"Speed Racer" er som at lege med biler igen, som da man var knægt, men denne gang tilsat en ordentlig dosis LSD. Nogle vil få et godt trip, andre vil få et dårligt trip.

4/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#14 database 15 år siden

Ja men der står ikke hvornår billetsalget starter ?
Gravatar

#15 filmz-Kadann 15 år siden

#14 -

Så prøv at ring til Nordisk Film biografer og hør dem. Der er nok større chance for at få svar, end at spørge i en tråd om en anden film. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#16 Dragon_Claw 15 år siden

Jeg tror bare, at jeg springer denne film over, og snupper et par runder Trackmania istedet.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#17 [email protected] 15 år siden

Syntes faktisk den var ret underholdene ;D Traileren mindede mig herre meget om Spy Kids ;D Men Blev positivt overrasket og følte efter filmen :D Den er da meget god ;D Så et solidt 4/6 skal den da ha'

Skriv ny kommentar: