“Spider-Man 2” fanger tilskueren i sit net med intelligens, action og humor. Filmen leverer solid, gennemtænkt og eksplosiv underholdning og har langt mere tyngde end etteren. Anden del i filmserien om superhelten med de mange problemer træder ind i rækken af tegneserie-filmatiseringer som en af de absolut bedste. Lille Peter Edderkop er blevet voksen.

Læs mere om Spider-Man i Spider-Man: Tema og konkurrence.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 e-male 19 år siden

Jeg synes 1'eeren var god, og for satan hvor var 2'eren fantasisk. Spiderman 2 har bare det hele!

Sam Raimi skal have 6 stjerner fra min side. Jeg kan slet ikke vente til 3'eren kommer. Sam Raimi bliver bare bedre og bedre.

Gad vide hvor man kan melde sig ind i Mørkets hær(Army of Darness) ;)
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#32 filmz-Kadann 19 år siden

#28 -

Jeps, det er også sandt. :)

#29 -

Helt enig.. Så hellere fokusere på nogle andre skurke, end at gå for meget på kompromis med historien.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#33 filmz-XeoN 19 år siden

Synes at filmen var fantastisk god - lydeffekter, computereffekter, skuespil, ALT!

6/6 ;)
I might be skizofrenic, but i´m also Jesus.
Gravatar

#34 filmz-karlerminven 19 år siden

Kom lige til at se lidt Spider-Man tegnefilm og der var tilfældigvis lige et afsnit hvor Harry er Green Goblin og hvor han angriber Peter Parkers bryllup, mulighed til 3'eren!

Det er jo også John Jameson der tager symbioten med ned fra rummet, i tegnefilmene nødlander de på Brooklyn-broen og så redder Spider-Man astronauterne! Men symbioten slipper væk (ved godt at tegnefilmene ikke helt følger historien)..

Så får Spider-Man Eddie Brock fyret og Eddie bliver meget sur på Spider-Man og vil have hævn så han begynder at styrketræne meget og bliver derfor den perfekte krop for symbioten at overtage!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#35 filmz-Pollux 19 år siden

Man skal nok være fan af Spiderman og have læst tegneserierne for at kunne mønstre den form for glæde over denne film som jeg kan læse herinde.. Eller også fatter jeg bare bjælder...
Meget af det skyldes nok at jeg ikke har læst tegneserierne og derfor ikke ved at sådan skal det bare være, men jeg sad ligefrem og blev irriteret til tider over den film...
Jeg vil give den 2½ ud af de 6.. Og de gives til de gode aktionssekvenser og det gode skuespil.
Gravatar

#36 Munchkim 19 år siden

#34: Grunden til at Symbioten bruger Eddie Brock er fordi at Brock har en fremskreden form for cancer. Symbioten lever af adrenalin som kroppen udvilker specielt meget af når man har cancer.
Parker udvikler også meget adrenalin, men det er på grund af hans ændrede stofskifte efter han blev bidt af edderkoppen. Derfor hægter Symbioten sig på Parker i starten.

btw, hvem sagde nørd? :D
Gravatar

#37 chandler75 19 år siden

# 35 Hvorfor kunne du ikke lide den?

Jeg har læst tegneserien men har aldrig specielt været fan af den (med undtagelse da Todd McFarlane tegnede den). Jeg mener sagtens filmene (og især toeren) kan stå for sig selv uden kendskab til forlægget.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#38 El vez 19 år siden

Jeg har aldrig læst tegneserien, men er blevet meget fascineret af filmene, jeg synes de begge to holder, men jeg kan virkelig godt lide den udvikling der er igang, man kan jo næsten ikke vente på at 3'eren kommer :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#39 filmz-karlerminven 19 år siden

#36... nu når jeg tænker mig lidt om tror jeg faktisk også du har ret! Jeg har læst et af de nyeste blade hvor symbioten vender tilbage og derfor vist nok af vide at den lever af adrenalin, men den vil ikke overtage Brock igen for han er ved at dø af kræft eller sådan noget! Men den gør det vist alligevel! Jeg tror sku på du ved mere end jeg gør, meget mere!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#40 filmz-Proximus 19 år siden

Fed film - har kun en kommentar:

Doc Ock kommer ud for det uheld, og får metalarmene fastgjort på ryggen - men det gør ham vel ikke fysisk stærkere? Det er okay, at armene kan kaste biler osv. - men jeg synes han kan holde til rimelig mange tæsk på selve kroppen, selvom den jo egentligt ikke har været ude for nogen behandling eller lignende.

Skriv ny kommentar: