Daniel Craig og Nicole Kidman er de rådvilde hovedaktører i Oliver Hirschbiegels hovedløse og mangelfulde genfortolkning af “Invasion of the Body Snatchers”, her blot lydende titlen “The Invasion”. Værst er den miserable klipning og den åbenlyse udeladning af dele af fortællingen. Filmen rummer i glimt den fornødne spænding og klaustrofobi, men er grundlæggende præget af en regulær splittelse mellem gammelt og nyt, mellem de halvtredsere, originaloplægget udspringer af, og den nutid filmen udspringer af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-vassago 16 år siden

Jeg er så ret sikker på at jeg har set en filmplakat på enten busstoppested, eller foran en biograf. Skal ikke kunne sige om den f.eks kun har kørt i Cinemaxx. Men jeg skal da lige tjekke - har vi en kasse øl på højkant :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 The Insider 16 år siden

Jeg er på Nicolais side :-) Den kan ikke engang slås op på Scope...
War. War never changes.
Gravatar

#13 filmz-vassago 16 år siden

Nej, det så jeg godt, vi har dog fået en releasedato tilsendt, så det har da være tilsigtet at den skulle op - én biograf tæller, så jeg må jo gå hele runden, fra Øst til Paradis til Nr. Snede Rejse-Bio.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Den skulle have været oppe. Vi fik vist også tilbudt en screening på Mifune, men selskabet blev ved med at skubbe og skubbe for så til sidst at droppe den helt. Det skyldes sikkert, at den ikke fik nogen særlig god modtagelse i de lande, den kom op i først.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 filmz-vassago 16 år siden

Jeg er sikker på at have set posteren i forbindelse med en biograf eller søjle foran, men det kan godt være det bare har været i "lobbyen" et sted, med en ca. relasedato.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#16 The Insider 16 år siden

#15, jeg har ofte været i biografen og se plakater til film, som så aldrig blev udgivet. Et glimrende eksempel er Stealth, som der jo kørte trailere til overalt, men som så aldrig blev udgivet i biffen.
War. War never changes.
Gravatar

#17 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Ja, 28 Weeks Later skulle også have været oppe, men blev skubbet og skubbet og så kom den kun på dvd... Men var der noget med en kasse øl, vassago? ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#18 evermind 16 år siden

Jeg læste også om Event Horizon i et biografhæfte i sin tid, men den kom heller ikke op alligevel, så vidt jeg husker ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 filmz-vassago 16 år siden

#17: så skulle du have været hurtigere, det vil jo nu svare lidt til at indgå væddemålet efter fodboldkampen er slut :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: