Har Hollywood nået sit mætningspunkt, hvad angår eventyrfilm? Med “Troldmandens lærling” i frisk erindring må svaret være ja, og når man kigger tilbage på de seneste års satsninger ud i det eventyrlige, må man tilføje: også i den grad! Det handler om troldmænd og magi, men den filmiske magi har svært ved at trænge igennem den formulariske forudsigelighed og ned til tilskueren, der efterlades med et brændende ønske om, at nogen en dag vil tage chancen og gå nye veje med genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 13 år siden

Mit navn er Herman
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 dh-ad 13 år siden

Ekstra Bladet skrev i deres anmeldelse af troldmandens lærling:

"Forstil dig Harry Potter - bare uden charmen, det vittige glimt i øjet, uhyggen og den spændende historie."


Jeg siger: Forestil dig en Harry Potter, som ikke er 1,5 time for lang, som har drive og en spændende hovedperson...

5/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#13 HonoDelLoce 13 år siden

Og jeg kan ikke forestille mig Harry Potter med nogle af de nævnte ting..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 Kyllingebenet 13 år siden

Den havde potentiale, men alt blev ødelagt af den elendige Jay Baruchel! Han var på INGEN måder cool - heller ikke til sidst i filmen! 2/6 herfra!
Gravatar

#15 MOVIE1000 13 år siden

#14 enig med at han var lidt fejlcastet, men ellers kunne jeg meget godt lide filmen, håber der kommer en fortsættelse. 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: