Visuelt er filmen ganske flot, men slet ikke på højde med de amerikanske animationsfilm. Vittighederne og ordspillene er gode selvom der ofte er lidt langt mellem de virkelig gode. De danske stemmer er udmærkede, men man fornemmer at en del ordspil og sjove engelske dialekter er gået tabt i oversættelsen. Ulf Pilgaards stemmelægning til den tilfangetagede Mercury er dog virkelig skæg. I en af filmens bedste scener giver Van Talon ham noget sandhedsserum for at få ham til at tale, men Talon må bittert opdage at det nu er umuligt at få ham til at holde kæft igen.

Selvom “Valiant” ikke er nogen stor film, og ikke er på niveau med hverken “Find Nemo” eller “De utrolige”, så er den dog underholdende og forfriskende fri for den ironi og de popkultur referencer som til tider dominerer de amerikanske animationsfilm. Den er et godt bud på en familiefilm for alle aldre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Yoda 18 år siden

Ja, Politiken gav den 4/6.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg ville nok give den 2/6.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 midas 18 år siden

Jeg tror nu det bliver en alletiders film!
Gravatar

#14 filmz-Harry 18 år siden

Det er en pissefilm!!! Den fortjener ikke mere end 1 ud af 6!!!
Sex er godt og sundt for dit helbred...
Gravatar

#15 filmz-bamse4470 18 år siden

Jeg er udemærket klar over at dette ikke er en side lavet af direkte professionelle, men kunne man ikke køre en ekstra gang korrektur på anmeldelserne her på siden?

Tak for en fed side ellers.
//Bamse4470
Gravatar

#16 filmz-bamse4470 18 år siden

Bortset fra det så synes jeg det er en glimrende film, den egner sig klart til børn. Men jeg synes nu også jeg fik lidt ud af den. Som i anmeldelsen skrevet er Ulf Pilgaards stemme ret god til den tilfangetagne due.

Ikke på højde med de andre store selskabers film. Men dette er dog Vangards første animationsfilm, de skal jo starte et eller andet sted.

5/6 herfra.
//Bamse4470
Gravatar

#17 chandler75 18 år siden

# 15 Jeg har netop gennemgået anmeldelsen igen og fundet to fejl. "Forsøgende" skulle rettes til "forsøgene" og "sammen" til "samme".

Hvis der er andre fejl der er overset (og det sker jo desværre - ligeså meget i professionelle medier som her på siden, vil jeg påstå), vil jeg da meget gerne vide det så det kan blive rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#18 filmz-bamse4470 18 år siden

#17 Jeg er klar over at mit indlæg lød en smule hårdt, det beklager jeg.

Jeg har fundet to fejl mere plus en jeg ikke er helt sikker på selv. (Den sidste):

Hvor grundhandlingen i "Valient" er ganske ligefrem,
Hvor grundhandlingen i "Valiant" er ganske ligefrem,

at sende Valiant og Busys hold afsted
at sende Valiant og Bugsys hold afsted

Van Talon ham noget sandhedserum
Van Talon ham noget sandhedsserum

Ellers en god anmeldelse..

SABOTAAAAAAAAGE!!! ;)
//Bamse4470
Gravatar

#19 chandler75 18 år siden

Takker, de er blevet rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: