Filmen er derudover enormt flot. Farverne er lidt nedtonede og kolde, men det passer også formidabelt til resten af stilen og ikke mindst fortællingen. Steven Fechters manuskript blev for øvrigt opført på teaterscenen før på det hvide lærred. Sådanne film virker ofte ret teatralske, men det gør “The Woodsman” bestemt ikke. En film, som formår at være både vovet og jordbunden på samme tid. En kombination, man desværre ser for sjældent. Filmen er efterhånden snart to år gammel, og man undres lidt over, at den pludselig er blevet taget op i de danske biografer. Men undertegnede vil bestemt ikke klage. Dette er sandsynligvis en af de mest mindeværdige film, du kommer til at se hele året – og med god grund.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kadann 17 år siden

#9 -

Det er måske meningen, men hvordan du går ind på cdon, er ligegyldigt.. koden virker alligevel.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 davenport 17 år siden

Næ, det gør den ikke :(
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 Yoda 17 år siden

#12

Har du allerede brugt den? Den kan kun bruges én gang!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#14 davenport 17 år siden

næ, jeg har ikke handlet der i 4 måneder...

VEGA7532 - men den siger at den er brugt..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 myggen 17 år siden

Denne film må have ekstremt mange stjerner med. Hvis man prøver at finde en skuespillers Bacon-tal, går det meget ofte gennem The Wooedsman :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#16 Hal60 17 år siden

Så har jeg omsider fået set The Woodsman, og må indrømme, at jeg var ganske overrasket. Glimrende film, dog en anelse kort syntes jeg, og en fantastisk præsentation fra Kevin Bacon.

- 5/6 herfra.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#17 pulse83 17 år siden

En fin lille, kontroversiel film.

Jeg har altid syntes rimeligt godt om Kevin Bacon til trods for hans noget tvivlsomme valg af roller. I denne film brillerer han dog fuldstændig. Han er virkelig fremragende når man giver ham noget at arbejde med. Jeg syntes faktisk at hele castet er ganske fremragende. Mos Def er, som altid, meget overbevisende.

Filmen håndterer emnet så godt som et så følsomt emne nu engang kan håndteres. Det ene øjeblik føler man sympati for Walter og det andet afsky. Der er ikke noget der er sort og hvidt, når det kommer til pædofilisme. Det stikker som regel meget dybt, og det beviser filmen til UG. 5/6.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#18 Riqon 17 år siden

Så fik jeg endelig set den - den er skidegod. Undrede mig først over, hvorfor den kom i de danske biografer lige pludselig, men nu hvor jeg har set den, er jeg ikke længere i tvivl. Den fortjener det. Og Bacon er bedre end så mange oscarvindere.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 thomas040 17 år siden

det er ufatteligt så godt han spiller i den film... virkelig... helt sublimt.... man glemmer at det er en film
Failure is a zero out.
Gravatar

#20 Zabriskie 17 år siden

fremragende film
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: