Af: Michael Andersen | Udgivet: 2003-12-15

Klik på de forskellige titler for at læse mere.
“Eventyret Om Ringen”: DVD-anmeldelse
“Eventyret Om Ringen S.E.”: DVD-anmeldelse

Hobitten Frodo Baggins arver en mystisk guldring af sin ældre onkel, Bilbo. Det viser sig, at ringen besidder magiske evner, og den, der har den i sin besiddelse, kan regere verden.

En gruppe vise mænd beslutter at ringen må destrueres, og Frodo og hans lille gruppe venner begiver sig ud på deres farlige færd.
“De To Tårne”: biograf-anmeldelse
“De To Tårne”: DVD-anmeldelse
“De To Tårne S.E.”: DVD-anmeldelse

Frodo og Sam opdager, at den mystiske Gollum følger i deres fodspor. Merry og Pippin, undslipper de onde Uruk-Hai’er og flygter ind i den mystiske og gamle skov Fangorn. Her møder de en uventet allieret mellem skovens gamle træer.
“Kongen Vender Tilbage”: biograf-anmeldelse
“Kongen Vender Tilbage”: DVD-anmeldelse

Saurons styrker har belejret Minas Tirith – Gondors hovedstad – i bestræbelsen på at udslette menneskeracen. Det før så store kongedømme har aldrig været i større bekneb for en konge. Men kan Aragorn leve op til sit navn og blive det, han er født til?
Ugens filmz: Ringenes Herre – den totale eskapisme

Ugens filmz kigger på hvordan J.R.R Tolkiens store fortælling både kan være århundredet bedste bog og samtidigt også være den mest forhadte hos andre læsere. Læs bl.a. om hvorfor Tolkien selv afskyede de mange sammenligninger man gjorde (og stadig gør) mellem hans fantasiverden i “Ringenes Herre” og virkeligheden.

Gravatar

#21 filmz-che 20 år siden

#20

Kæmper senerne?;) (Flueknepperi... Det hedder scener...)
This is an ex-parrot
Gravatar

#22 dyg 20 år siden

#21 - Nu skal der ikke opstå hektor'iske tilstande herinde. Så længe det ikke er i nyhederne, gør nogle stavefejl ingenting.


Men ja, jeg har lige været i biffen. Og JA, det er en überkuhl film......men jeg er nok ikke så begejstret som jeg havde håbet på, det kan være det ændre sig når jeg ser den igen.

Men alt i alt en mere end værdig afslutning på en superb trilogi. Glæder mig ekstremt meget til EE.

56 af 60 stjerner til den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#23 filmz-SHORTY-82 20 år siden

Hmm et lille spørgsmål... Der var jo mange fans i tivoli for at kigge på, da der var gallapræmiere. Kunne det så tænkes at der er en der har været så HELDIG at få et billed af Viggo M. Hvor han STORkysser med en af ork'erne?

Hvis ja er jeg MEGET interesseret i en kopi!!!

På forhånd tak
Daniel Andersen
[email protected]
Siger du Ringenes herre har du min opmærksomhed 100%
Gravatar

#24 filmz-bare_moi 20 år siden

d r bare den fedeste film...og viggo mortensen r altså bare lidt for nuttet...!!!
Gravatar

#25 trekster 20 år siden

-- spoiler --


Arrgh Kalle Ferm, det er også din skyld! :)
Har lige været inde og se ROTK igen, og da Arwen træder frem bag banneret i slutningen i scenen hvor Aragorn krones på toppen af Minas Tirith, kunne jeg simpelthen ikke lade være med at grine. Det eneste jeg kunne tænke på var: En hest!! Azathoth der sad ved siden af mig, begyndte også at grine! ;))
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#26 azathoth 20 år siden

Ja for faen... det var sgu pinligt når alle andre sad og småsnøftede!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#27 Kalle Ferm 20 år siden

Ha ha ha. Det beviser jo at jeg havde ret. :-p

*Gnæg, gnæg*

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#28 filmz-Spanish_Eyesss 20 år siden

jeg synes at det er en fantasisk eventyr de har lavet!
Gravatar

#29 filmz-Something 20 år siden

#28 hvem er de?? så vidt jeg ved er det Tolkien der har lavet Ringenes herre... P.J har bare filmet den!
Gravatar

#30 El vez 20 år siden

Ja der var jo ikke andre involveret..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: