Gravatar

#1 Spanner 19 år siden

Der er de seneste uger startet et hav af TV serier på amerikansk TV, som de af os med rygrad som regnorme, måske kunne finde på at hente på nettet, da størstedelen formentlig aldrig vil være at finde på dansk TV.

Surface
# afsnit sendt: 1 (pilot)
Synopsis:
Mystiske væsener dukker op omkring i verdenshavene. Man følger en forsker, en dykker og en dreng, der stifter bekendskab med disse væsener først. Samtidig er der et coverup i gang i regeringen, der ikke ser med milde øjne på indblanding.

Karakter:
4/6 - Serien er velproduceret og rimelig velspillet. Man holder kortene tæt ind til kroppen omkring væsenerne i piloten. Og det er jo altid lidt uhyggeligt at tænke på hvad der gemmer sig i havenes dyb.

Threshold
Afsnit sendt: 2 (inkl. pilot)

Synopsis
I Threshold spiller Carla Gugino en Krise Analytiker, der kaldes ind af regeringen, da hvad der ligner First Contact sker i Atlanten da et Navy fartøj går i sort efter at et objekt er passeret ind i atmosfæren. Hun samler et hold af skarpe hjerner, der skal vurdere faren og søge at skabe kontakt. Det viser sig, at der umiddelbart er tale om en form for invasion i en noget mere sinister udførsel end standard Independence Day scenarier.

Karakter:
3/6 - okay produktion, men karaktererne er flade stereotyper, som man ikke rigtig føler for. Der er nogle gode scares og invasionsideen er god, men der mangler lidt skarphed i udførelsen.

More to come....
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 davenport 19 år siden

Godt initiativ.
Hvilke flere anmelder du?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 dyg 19 år siden

For ikke længe siden oprettede DarkLight en lignende tråd, som jeg ikke kan finde nu :(

[edit]Nevermind, det var i "hvad har du set fornyligt" tråden her.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-herskegut 19 år siden

Tak for det :) Tror at jeg vil kigge nærmere på den Surface serie.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#5 davenport 19 år siden

De lyder begge rigtigt spændende plotmæssigt.
Gravatar

#6 davenport 19 år siden

Gravatar

#7 Spanner 19 år siden

Der kommer mere nyt om Invasion, Supernatural, Weeds samt lidt om de sæsonpremierer, der har været på bla. Arrested Development, Family Guy og Lost.
Gravatar

#8 filmz-rupert giles 19 år siden

Jeg synes nu at Threshold var mere interessant end Surface. Jeg sad og kedede mig lidt til Surface, men jeg var rimeligt underholdt, da jeg så Threshold (okay, Carla Gugino leverer jo underholdning ved sin blotte tilstedeværelse, men altså...). Jeg kan ikke rigtigt huske noget om personerne fra Surface, men i Threshold er der i det mindste en god variation i castet.

Men jeg spår nu ikke nogen af de to serier en alt for lang levetid. Dertil er de begge lidt for blah. Bedre ser det ud for Invasion, som jeg dog ikke har fået set endnu. Men den ligger så også lige efter Lost på amerikansk tv, og det må vel siges at være en gunstig time-slot. Gode seertal blev det i hvert fald til for premieren i onsdags.

Aller bedst ser det ud for den glimrende Supernatural. Den første episode var mildt sagt uhyggelig, imens den anden mindede om en X-file. Der er også flere kræfter bag serien, der har arbejdet på X-files, så det er måske ikke så sært. Jeg vil kalde Supernatural X-files møder Angel (og så alligevel ikke), og seertallene har været ganske glimrende for begge episoder. Den ligger så også lige efter WBs seermagnet Gilmore Girls, så den har også været heldig.

Så er der også Bones med blandt andre David Boreanaz. Et lidt middelmådigt, men ganske charmerende procedure drama. En CSI klon, men med god kemi imellem de to hovedpersoner.

Men skal jeg vælge min favorit blandt sæsonens nye piloter bliver det Supernatural. Ikke at den slår sæson-premieren på Lost, der helt og aldeles sparkede benene væk under mig allerede inden titel-sekvensen!
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#9 Spanner 19 år siden

Invasion
# afsnit sendt: 1 (pilot)

Synopsis: En voldsom orkan rammer Florida (meget aktuelt), men i skjul af stormen er et hav af lysende objekter, der regner ned over floridas sumpe. Man følger en families vej gennem orkanen og de efterfølgende mystiske ting, der sker omkring sumplandet.

Karakter:
4/6 - Udmærket pilot. Orkanen og den efterfølgende ødelæggelse er godt lavet, men der er et grimt CGI shot i bningssekvensen, der vidner om enten hastværk eller manglende penge. Castet er godt og man ser William Fitchner i en fremtrædende rolle. Serien lægger op til Invasion-of-the-Body-Snatcher-esque handling med folk, der begynder at opføre sig creepy.

Supernatural
# afsnit sendt: 2 (inkl. pilot)

Synopsis:
20 år tidligere: Familien Winchester besøges af en form for ilddæmon, der brænder familiens hus ned med moren klistret fast til loftet (ja klistret fast til loftet). Vi springer så til nutiden, hvor vi finder de to sønner Sam og Dean, der af deres far er oplært i at nedlægge spøgelser, varulve og anden ondskab, som lever under overfladen. De følger sporet efter deres forsvundne far, der er blevet væk under en jagt.

Karakter:
5/6 - Fornem start på serien. Især åbningsscenen med flashback til 20 år tidligere er creepy som ind i helvede. Den holder stilen meget godt og kommer indtil videre godt rundt i krogene med de folkloriske monstre. Der er dog lidt for meget MTV over Sam og Dean, når de drøner rundt i Deans sportsvogn med AC/DC bragende ud af båndoptageren. Lidt flade karakterer, men god humor især fra den sarkastiske Deans side. Den minder i stil om de tidlige X-Files med overnaturlige fænomener, der konfronteres i hvert afslutet afsnit, med den fosvundne far som en rød tråd gennem serien.
Gravatar

#10 Spanner 19 år siden

Så hopper jeg elegant videre til de sæson premierer, der har været på igangværende serier.

Family Guy, sæson 5

FG holdt en pause efter sæson 3, men vendte stærkt tilbage i foråret med sæson 4, der på ingen måde holdt sig tilbage i forhold til de tidligere sæsoner. Nu er sæson 5 startet og der har været to episoder. Serien er kommet okay i gang, men jeg savner lidt edge og galskab, som MacFarlane har vist før. Især andet afsnit falder lidt udenfor universet og minder mere om en ½ times version af de "Like the time i was -indsæt vanvittig situation-" sekvenser, der altid er i FG.

Karakter for opstarten: 3/6

Lost, sæson 2 (kan indeholde spoilers)

Serien blev en kæmpe succes i sin første sæson, men er blevet kritiseret for at have været for langsom i sin udvikling.

I slutningen af sæson 1 kom der endelig forløsning på en større hurdle, der har stået på siden midten af sæson 1. Endelig har de fået adgang til øens hemmeligheder, men alligevel trækkes spændingen i 40 minutter før de rent faktisk kommer videre i deres undforsken.

Niveauet i både skuespil og historien fortsætter, men tempoet ser ud til at blive holdt i sneglefart. Farten er for mig ikke det store problem, da meget af tiden bliver brugt til at se nærmere på personernes fortid og de spøgelser, der følger dem. Et langt flashback med Jack viser, at titlen på afsnittet, "Man of Science, Man of Faith" ikke kun henviser til Jack/Locke modsætningen, men måske nærmere til Jack, som det viser sig, har fået rykket sin forestilling om mirakler og tro allerede inden flystyrtet skete.

Karakter for opstarten: 5/6

Arrested Development, sæson 3

Efter min ydmyge mening er AD, sammen med Curb Your Enthusiasm og The Office, noget af det bedste, der er lavet på sitcom fronten overhovedet. Seriens stil er helt sin egen og humoren ligger på et generelt højt niveau.

Sæson 3 starter dog lidt usikkert, hvor de nye handlingsforløb skal startes op og der skal bindes lidt løse ender sammen fra sæson 2. Serien ser ud til at kunne holde dampen fra de første sæsoner og jeg glæder mig som et lille barn til næste afsnit kommer.

Karakter for opstarten: 4/6

Skriv ny kommentar: