Gravatar

#1 davenport 17 år siden

Har tænkt lidt på (ifm. valget) hvor slemt det står til rundt om i landet med volden.
Synes man hører så meget, senest nogle unge der har lavet en bande i Nordjylland, der banker folk for at blive optaget.

Nu er jeg ikke i-byen-menneske, så jeg ved ikke rigtigt med Kolding, men der har da været en del førhen.

Har også hørt at Frederiksberg er slemt.

Og iøvrigt synes jeg der skal strammes op, og laves hårdere straffe. Man bliver lidt bange, når man umotiveret kan blive slået ned, måske fordi man har en grim trøje på.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Guts 17 år siden

Ja...jeg er sgu blevet overfaldet i Kolding da jeg boede der!
Fuckers! Skete heldigvis ikke noget (thank god at man havde gået til boksning og var igang med Kickboxing....ikke at jeg brugte det på nogen måde).
Synes der var en overgang da jeg boede der at der var en masse vold. Har ikke oplevet det i samme omgang i Århus, som dengang i Kolding.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 dolphinfriendly 17 år siden

#1 Frederiksberg?!! Det er da det mest frygtlige vrøvl, hvor har du dog hørt det?

De få gange jeg har været i Kolding, har det emmet af bonderøve der ville slå på "dem udefra" - særligt da de fandt ud af at jeg kom fra København. Det samme er tilfældet med Århus, så jeg holder mig generelt bare langt væk fra Jylland. :) Dog er volden jo ikke geografisk fokuseret. Nordvest Sjælland (Nykøbing Sj., Asnæs, Holbæk ect...) hvor jeg er opvokset, er det ikke unormalt hvis der er masseslagsmål på åben gade en lørdag aften - og sådan har det altså været i generationer de steder. Provinsbyerne er altid et fint sted at få sig et par varme øre.

Det er en diskussion der har været oppe og vende et par gange, og må ærligt tilføje at jeg synes mange folk bygger deres frygt og verdensbillede på det, medierne kaster ud i æteren. Det er ikke så underligt, at gamle mennesker ofte er dem der er mest bange for at gå udenfor en dør - de er aldrig derude, men får smasket skræmmebilleder i ansigtet hver dag.

Gravatar

#4 Guts 17 år siden

Er helt klart enig hvad ang. Kolding og den der "hov-der-er-en-fra-Sjælland-ham-kan-vi-ikke-lide"-mentalitet. Flyttede selv fra Sjælland til Kolding. Og havde senere nogle venner ovre for at vise byen frem. Og indenfor 100 meter blev vi truet 2 gange af 2 forskellige grupper (den ene af gangene var fordi den ene af mine gutter havde en hue på udendørs?!).

Men igen....Sjælland er sgu heller ikke Guds bedste sted. En af mine venner blev på Strøget i KBH (foran 3 dørmænd) overfaldet af 3 fyre med jernstænger. Og han anede ikke hvem de var og hvorfor de overfaldt ham. Det var 100% umotiveret. Han blev syet med 15 sting i hovedbunden. Dog formåede 4 indvandrerknægte at fange 1 af de 3 gutter og overlod ham til politiet. Fedt.
Gravatar

#5 davenport 17 år siden

Ved ikke hvor jeg har det med Frederiksberg fra, synes bare jeg har hørt det. (Måske i M!s partypatrulje?)

Jeg har selv været tæt på i Kolding nogle gange, men har dog aldrig været direkte i slagsmål.
Nu kom jeg også de mere alternative steder, da jeg gik i byen. (Knuds Garage og Pitstop) Og der skete der aldrig noget dengang.
Sikkert fordi folk var for skæve til at gide ;D

Hvis jeg en sjælden gang er i byen, er det på et sted der hedder Republikken, og der har jeg kun oplevet, at en højrøstet, somalisk pige blev smidt ud i hovede og røv af Alice der ejer stedet.

Synes Aalborg virker som et farligt sted, men der er jo også Gaden, hvor alt andet næsten ville være mærkeligt, med alle de mennesker på et sted.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 filmz-Whitetrash 17 år siden

Det i weekenden på Frederiksberg var nogen udefra.

Men i hele København står indvandrerne for ca. 90% af vold/røveri. Til gengæld udgør de højst 10% af borgerne. Do the math.
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#7 Guts 17 år siden

Har endnu en voldsepisode fra Kolding.
Da jeg var i byen en aften (det var på det gå-i-byen sted overfor Knuds Garage...kan du navnet Davenport?) og havde jeg en veninde der var bartender og hun spurgte om jeg ville vente til hun fik fri om en halv time. Det gjorde jeg jo så. Prøvede at score lidt billige point.
Og pludselig, ved siden af mig, kom en bartender (der ikke var på vagt den aften) gående imod to indvandrere og pludselig fik han smasket sig sådan en midt i ansigtet at han fløj henad gulvet. Derefter rejste to KÆMPE store nazi-agtige gutter (og så tænkte jeg...nu får indvandrerne nogle på munden) Men Nej...de kom sgu indvandrerne til undsætning (som om det var nødvendigt) og valgte hver især at tage en barstol i hånden og lade dem mødes med ansigtet af den forsvarsløse bartender!! Dette gjorde de hver en 8-9 gange og smuttede derefter alle 4. Han endte med at miste sine tænder, samt for kraniet trykket ind flere steder (der gik nærmest en bule IND i hovedet på ham...fy for...). That's Kolding for ya! Glad for at slippe væk derfra i god behold.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 17 år siden

Frederiksberg er faktisk blevet slemt. Jeg har læst om flere knivstikkerier i døgnrapporten, som bl.a. gengives i Frederiksberg Bladet. I lørdags var der to som blev stukket ned og for ikke så lang tid siden blev to mere stukket ned oppe ved Falkoner Allé den ene i halsen. Derudover har der været mange overfald af en decideret ungdomsbande om aftenen omkring Forum Metroen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 BN 17 år siden

Sørgeligt er det også, at idag kan man ikke nøjes med at få en mand ned at ligge - næ, når han er slået eller væltet omkuld, skal han også sparkes i hoved, mave og ryg på den mest hysteriske måde. Hvad foregår der i hovedet på de unge mennesker, der gør den slags????

Og hvorfor er nogle mennesker så aggressive, at hvis man dytter ad dem for at advare dem til eget bedste i trafikken (når de er ved at begå en brøler), ja, så er de næsten klar til at følge efter én for at uddele øretæver?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 tiany 17 år siden

Synes nu ikke at kolding er så slemt, men det kan da godt være at det er fordi jeg ikke kommer de steder hvor der er vold.

#5 mine venner og jeg har valgt at boykotte republikken, fordi vi fik en skider af Alice fordi vi i en brandert, forsøgte at få studierabat, det blev hun pænt pissed over. Vi kom der ellers meget førhen, nu tager vi på den engelske i stedet
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: