Peter Jackson fortæller at han virkelig godt kunne tænke sig at vinde en Oscar, men han erkender at Oscar-akademiet sjældent giver de helt store Oscar-statuetter til genre-film som “Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage”.

Jackson siger: “Det er klart at det ville være fedt at vinde en Oscar. Eftersom jeg er vokset op med en kærlighed til film plejede jeg at se Oscar-uddelingen hvert år på tv. Det ville være et utroligt øjeblik i min karriere at modtage en Oscar, det er der ingen tvivl om. Men disse film [Ringenes Herre] er ikke lavet for at vinde Oscars, de er lavet til publikum. ‘Ringenes Herre’ har altid fået påduttet ‘fantasy’-mærkatet som Oscarene per tradition ikke tager seriøst.

Den 27. januar vil det blive afsløret om Peter Jackson og “Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage” er nomineret til en af de helt store Oscars. Selve Oscar-uddelingen løber af staben 29. februar.

Vis kommentarer (35)
Gravatar

#1 filmz-Snuggi 20 år siden

Nu må den mand få sin Oscar, og det mener jeg, fordi de Oscar-folk snart må indse at de tre Ringenes Herre-film er de mest indtjenende film som serie i verdenshistorien, og tredje film er i hvert fald blandt de 5 mest populære nogensinde!
Gravatar

#2 DarkLight 20 år siden

Den er sikkert for populær til Oscars. Deres hjerne fungerer ikke efter normal standard.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-nemesis 20 år siden

Jeg kan personligt ikke se andre end Peter Jackson vinde en oscar for bedste instruktør, hvad han har leveret af nydelse med LOTR er mange oscars værd.
Gravatar

#4 CoreDex 20 år siden

Han fortjener sin Oscar, men det ville ikke overraske mig hvis han ikke fik en, desvære.
Gravatar

#5 filmz-Wacker 20 år siden

ude i fremtiden, kan han få en æresoscar
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#6 McPeter 20 år siden

Den præstation han har lagt for dagen ligger jo langt over alle andre - han har jo knoklet så intenst på det projekt i så mange år og så vidt jeg kan forstå har han næsten haft en finger med i alt hvad der er blevet lavet. Håber det er med vilje at de har ventet til den tredje og sidste film før de giver ham den - alt andet ville da være skandale!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 filmz--Zion- 20 år siden

hvis han ikke får bedste film + bedste instruktør, så ryger resten af den, i forvejen, blakket respekt for oscar showet..

og så kan de tage og rende mig.. boycutter lortet
Gravatar

#8 filmz-Mifan 20 år siden

Jeg er nu oxo mere til de award shows, hvor det er publikum som får lov at bestemme ved afstemning. Det siger sq lidt mere om filmene... og hvis jeg var filmmand, ville jeg være gladere for en sådan pris.
Det sagt, så synes jeg da stadig at oscar er sjovt og spændende at følge... men som nævnt, har visse filmgenre svært ved at tilkæmpe sig respekten hos akademiet...
~ Mifan
Gravatar

#9 Skobbolop 20 år siden

Jeg må nu indrømme, at jeg helst ville have en oscar stående.. :D

i stedet for en MTV movie awards :D.. (det skulle da lige være det bedste kys... hm.. men så alligevel ikke :D)..

#10 Spirit 20 år siden

Ja, jeg fatter nu heller ikke altid hvad der sker i hovedet op de oscar dudes, men syntes da også HELT klart at han fortjener en!!!!

Skriv ny kommentar: