Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Prøv også boksene fra Andrej Wajda og Louis Malle, eller Eric Rohmer og den fra John Cassavetes :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Ah... Rohmer... mon ami.

Det er vist snart på tide at gense 'Ma nuit chez Maud' :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 13 Har lige bestilt en boks med en del af hans film som jeg læste om på Criterions hjemmeside. Jeg glæder mig virkelig til at gense hans film i en god kvalitet:

http://www.amazon.com/Eric-Rohmers-Six-Moral-ales/...


---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 sluppermand 16 år siden

#10 Jeg har allerede alle Wilders film, så det er heldigvis ikke nødvendigt :)
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#15 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#13 - Glæd dig! Jeg købte den for et år siden uden at have set noget af Rohmer før. Var lidt bekymret for, om det ville være *for* langsomt og filosoferende til mig, men jeg faldt pladask for stemningen i hans film. Ekstramaterialet er simpelthen fantastisk.

Jeg har i øvrigt et par flotte, franske originalplakater fra 'Ma nuit chez Maud' i den store 160x120cm-størrelse liggende et sted.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#16 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 15 Uhh nice :o)

Jeg har ikke set ham i biffen siden hans Årstidsfilm kørte i Grand, men tilgengæld på VHS og enkelte på dvd, men med Criterion turde jeg godt tage chancen. Kender du nogle bøger om ham ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Nej, desværre. Ikke andet end at der er et afsnit om ham i Chrsitian Braad Thomsens bog 'Kameraet som pen'. Men kan ikke huske, om det er godt eller ej.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Den bog har jeg selv og det er ikke ligesom nok :-/ ... Prøver at e-maile min boghandler hjemme i US of A.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: