Gravatar

#51 Highland Park 11 år siden

Det er påfaldende så mange færre korrekte svar, visse brugere har i denne quiz (hvor billederne er udvalgt, så det er langt sværere at snyde) i forhold til tidligere.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#52 Åkepool 11 år siden

Highland Park (51) skrev:
Det er påfaldende så mange færre korrekte svar, visse brugere har i denne quiz (hvor billederne er udvalgt, så det er langt sværere at snyde) i forhold til tidligere.


Nu må du lige gøre mig lidt klogere, hvordan kan man snyde med nogle billeder og ikke med andre?

Der har jo også ind imellem været snak om snyd i vores egen billedequiz, men hvordan gør man? Ikke at jeg vil misbruge det, for hvor er det skægge i det. Jeg er bare nysgerrig.

Jeg har tilpas lidt rigtige i hver runde, så jeg er fri for anklage ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#53 Thomsen 11 år siden

Der findes bl.a. billedsøgningssoftware, der kan gennemtrawle nettet for et matchende shot. Men SVJV har Sieker forlængst gjort den slags snyd umulig ved at tage billederne selv i stedet for at nøjes med screenshots, andre har uploadet.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#54 Tenebrae 11 år siden

ImpulzE, der har lavet maj-runden, har sat en ære i at finde screenshots, der ikke kan findes via billedsøgnings-software. Det har skilt fårene fra bukkene, så at sige ;-)
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#55 rammy 11 år siden

Bravo! 1000 tak ImpulzE :) Håber at det bliver sådan man gør det fremover...hader snyd.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#56 Åkepool 11 år siden

Thomsen (53) skrev:
Der findes bl.a. billedsøgningssoftware, der kan gennemtrawle nettet for et matchende shot.


Men skal man ikke være uheldig at tage et screenshot fra en film, der ligger på nettet i forvejen? Er der virkelig nærmest billeder ude af hver en scene i en film?



Thomsen (53) skrev:
Men SVJV har Sieker forlængst gjort den slags snyd umulig ved at tage billederne selv i stedet for at nøjes med screenshots, andre har uploadet.


Hvad/hvem er SVJV?
Men når jeg f.eks. har serveretten i billedequizzen her på Filmz, er det tit at jeg bliver noget forbløffet over hvor lidt der skal til før min film er gættet. Selvfølgelig er der mange her der har set diverse film masser af gange, men det er sgu lidt for vildt (læs: snyd) ind imellem hvor godt folk kan det.
Og så tænker jeg, er det virkelig så sandsynligt at det "tilfældige" screenshot jeg tager, allerede ligger på netttet i forvejen?



Tenebrae (54) skrev:
ImpulzE, der har lavet maj-runden, har sat en ære i at finde screenshots, der ikke kan findes via billedsøgnings-software


Hvordan kan man så det, for den teknik vil jeg da gerne bruge når jeg har turen igen?

Tak for info forresten. Og husk, der findes ingen dumme spørgsmål :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#57 Highland Park 11 år siden

Åkepool (56) skrev:
Hvad/hvem er SVJV?
Hr. Så-Vidt-Jeg-Ved.

#53: Nu er det jo efterhånden et godt stykke tid siden, vi har haft en quiz fra Siekers hånd, men som han skrev i januar måned:
http://dahf.dk/viewtopic.php?f=33&t=37768&start=420 skrev:
Jeg prøver så vidt muligt at frasortere billeder der er for nemme at snyde med - men det tager dælme lang tid når der er så mange billeder, så derfor har jeg lidt valgt at det må være op til folk selv.

Og ja google kan måske snydes men der er flere andre sider der kigger på selve indholdet af billedet - så reelt er det meget svært at finde billeder der ikke kan genkendes, så jeg synes ikke rigtigt det er tiden værd.


#54: Nemlig. Det er fornemt, at han har gjort så meget ud af det. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#58 Åkepool 11 år siden

Highland Park (57) skrev:
Hr. Så-Vidt-Jeg-Ved.


Ha ha, I'm getting to old for this shit :)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#59 Kruse 11 år siden

Åkepool (56) skrev:
Og så tænker jeg, er det virkelig så sandsynligt at det "tilfældige" screenshot jeg tager, allerede ligger på netttet i forvejen?


Det tror jeg nu ikke at du skal regne med. Jeg kan selvfølgelig ikke tale på alles vegne, men jeg ved at der er nogle skarpe hoveder blandt de faste deltagere i den tråd, og jeg betvivler ikke at de gætter efter hukommelsen. Jeg er selv blevet overrasket over hvor nemt jeg sommetider kan gætte en film efter et ellers ret tilfældigt screenshot, men en films billeder er bare ofte noget der sætter sig fast i hukommelsen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#60 Åkepool 11 år siden

Kruse (59) skrev:
jeg ved at der er nogle skarpe hoveder blandt de faste deltagere i den tråd, og jeg betvivler ikke at de gætter efter hukommelsen.


Det er jeg slet ikke i tvivl om, jeg har jo også selv stået op for rockysds, da han var lidt under mistanke. Jeg er helt på det rene med dem jeg er sikker på ikke kunne drømme om at snyde, hvilket er langt de fleste, der har bare været nogle tilfælde, hvor jeg (måske fejlagtigt) har tænkt at vedkommende ikke har helt rent mel i posen.

Det har jo været tilfældet i flere omgange i de andre quizzer vi kører, hvilket du vist også, ligesom jeg, har bemærket. Og når man så tilsyneladende også kan snyde med billeder, så er der vel ikke lang vej der heller ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: