George A. Romero, der senest har begået “Land of the Dead”, skal både skrive og instruere zombiefilmen “George Romero’s Diary of the Dead”, som hans filmselskab Romero-Grunwald Productions skal producere sammen med Artfire Films.

Historien følger en gruppe filmstuderende, der støder på rigtige zombier, mens de er ved at optage en horrorfilm i skoven.

Produktionen går i gang i oktober måned. Romero skal desuden også stå for manuskript og instruktion på thrilleren “Solitary Isle”.



Vis kommentarer (29)
Gravatar

#21 dyg 17 år siden

Ups, så kom jeg til at bestille de to (The Beyond skal ikke fornyes endnu).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#22 NightHawk 17 år siden

Lyder nu meget fedt det her også selv om det unægtelig lugter langt væk af The Blair Witch Project ripp-off. Det kan da være, at det her low budget oplæg vækker den gamle Romero ånd igen, så man således både blir underholdt og chokeret samt sidder tilbage med noget at reflektere over.

# 7 -

Jeg syntes da på ingen måde George Romeros originale Living Dead trilogi er kaloriefattig McD mad. Der er da mange ting i de film, som er interessante at gå i dybden med. Zombierne er jo i hans film, brugt som en metafor for hvor galt det kan gå hvis vi mennesker ikke kan finde ud af at samarbejde og lægge vores forskellige fordomme på køl, mere end de er en reel trudsel. Grunden til at det går som det går i Romeros film med hovedpersonerne, er jo i virkeligheden ikke så meget zombierne, men mere det at hans personer der definere det menneskelige håb selv forkludrer deres og menneskehedens, metaforisk set, chance for at ændre verden i en positiv retning. Zombierne kan man tolke som værende guds straf, om man vil.

Den første Night of the Living Dead byder desuden på et ret sigende og stadig eksisterende problem i USA, nemlig racisme. Det blir genialt visualiseret i filmens sidste scene,
hvor vores sorte helt, der har reddet zombie stormen af, uden tøven/spørgsmål blir skudt af den selvpåtagede magtenhed, der automatisk betragter ham som fjende/en zombie. Hermed lægger Romero en underbevidst pointe ud om, at fordi helten var sort, var han jo i visse folks øjne dermed lig med ballade. Og at det derfor er legitimt i visse folks øjne at skyde først og spørge senere, når det omhandler sorte mennesker.


Og samme tema går i mindre målestok igen i Dawn of the Dead og Day of the Dead. Men her er Romero mere ude i en kritik af sin egen regering og dens måde at føre meningløs krig på. Noget som han forøvrigt selv var en del af da han deltog i Vietnam krigen. Samme krig var medvirkende til Romeros inspiration og ideer til hans zombie saga og de film har så samtidig også for ham, været en form terapi til at få bearbejdet og fortalt om de rædsler han har set.

Ok, hans nyeste Land of the Dead, var så ikke så gennemtænkt eller bestod af flere lag som de gamle, men var mere renskuret zombie action. Så den kan man godt anklage for at være en tyndt omgang suppe. Men de 3 andre er nu stadig noget helt speciel i mine øjne, fordi de blander gys, splat og samfundskritiske problemer på så fremragende vis.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#23 evermind 17 år siden

#21
Hehe, fingrene kan jo smutte. Fortæl mig endelig om The House by the Cemetery er god, når du får den set. :)

Hvilken udgave af The Beyond har du? Anchor Bays er efter min mening ganske tilstrækkelig, både hvad angår transfer og ekstramateriale.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#24 dyg 17 år siden

Det er ganske rigtigt Anchor Bay udgaven, men jeg har andre ting, der skal købes inden en udskiftning kan komme på tale :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#25 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#22 -

Helt enig. Det interessante i Romeros film er jo, at menneskene faktisk har muligheden for at klare sig igennem, hvis bare de kan arbejde sammen. Men gang på gang viser det sig, at det kan de ikke. Det er ikke de levende døde, der er menneskenes værste fjende. Det menneskene selv.

#23 -

House by the Cemetery har altid haft ry for at være den svageste af Fulcis zombiefilm, men personligt synes jeg bestemt, den er værd se. Effekterne er ikke så gode, og den udvikler sig meget sløvt, men til gengæld har den en speciel, nærmest drømmende atmosfære, der placerer den over så meget andet zombie-trash.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

#26 17 år siden

18: "Ja det er et RIGTIG god?"

?
Gravatar

#27 zombieman 17 år siden

House by the Cemetery er en okay film men den lille knægt er ufatteligt dårligt synkroniseret og det ødelækker næsten filmen.
Mine favorit Fulci film i rækkefølge og som jeg ejer så spørg bare løs.
Dont torture a duckling
Zombi
Beyond
City of the living dead
Black cat
House by the cemetery
New york ripper
Lizard in a womans skin
Four of the apocalypse
Murder rock
Contraband
House of clocks
Touch of death
Conquest

Jer der godt kan lide en Sleazy Fulci film kan jeg klart anbefale
de første 9 det er ikke sikkert at de alle vil falde i god jord men de er alle et kig værd
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#28 dyg 17 år siden

Vi burde arrangere en horror-weekend, hvor alle kommer med nogle af deres favorit horror-film :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#29 evermind 17 år siden

#27
Er altid interesseret i at se noget mere af Fulci! :D

#28
Enig! I det hele taget er det nok en god model for filmweekender generelt. Sådan en slags "kom med din horisont i fullscreen og få den opgraderet til 16:9 anamorphic" eller i den dur... ;)

Jeg er i hvert fald overbevist om, at der ligger en masse fede horror-oplevelser derude og bare venter på, at nogen vil vise mig dem!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: