“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Kadann 16 år siden

#30 -

Det er da stadig et spørgsmål om individuel smag, selvom man kender til alle disse ting.

Det er jo stadig én persons fortolkning om hvor godt eller dårligt disse teknikker bliver benyttet i en given film og det behøver man jo ikke at være enig om, bare se hvor meget diskussion Bourne-filmene har givet.

Så jeg vil stadig mene at det er et spørgsmål om individuel smag, det eneste der er til forskel, er de rammer en film bliver anmeldt indenfor, altså erfaring, viden o.s.v. som anmelderen har.

Man kan så sige, at hvis man kun har set 10 film, så er ens baggrundsviden nok ikke specielt brugbar i forhold til en anmeldelse, i forhold til hvis man har set 10.000 film og har en teoretisk uddannelse indenfor filmkunsten. Men i sidste ende, sætter man jo stadig sin erfaring og viden i forhold til sin egen smag, uanset hvad lærde folk fortæller én.. eller det burde man i hvertfald, ellers anmelder man jo bare film i forhold til andres smag.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#32 chronaden 16 år siden

Total uenig i den anmeldelse, en af de bedre gysere i nyere tid (fra usa anyways)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#33 filmz-FingerZ 16 år siden

For det første vil jeg sige at jeg har en kammerat, som tidligere skrev ind med en anmeldelse af "True Romance" med henblik på at blive anmelder på denne side.

Med dét mener jeg at han er meget kvalificeret i forhold til denne Michael Hansen, som har stået for denne anmeldelse.
For det første er det en film godt skruet sammen.. Cusack gør det glimrende.

Derudover benyttes Carpenter's sangen "Only just begun". Er man ikke ved at gøre det i bukserne, når man næste gang hører denne sang efter at ha set filmen, så ved jeg ikke...

Du skriver at begivenhederne går over gevind... det ikke virker troværdigt... Hmm.. Det er lidt som at sige... Transformers er meget dårlig, da der ikke findes sådanne robotter i virkeligheden. Det kan stadigt være en god film alligevel.

Se den!!

Gravatar

#34 El Duderino 16 år siden

Din anmeldelse er mere spænding end nyhederne på tegnsprog.

Jøsses !! du skal nok vende dig til at skrive på nette, for ingen andre vil udgive sådan en omgang lort på papir.
Gravatar

#35 mvejen 16 år siden

#34 Skal vi nu ikke lige holde kammertonen, anmeldelsen er da skrevet i et pænt skriftsprog. Jeg er uenig med den endelige score (ville selv give den 3/6), men det betyder da ikke, at den er "en gang lort på papir". Baseret på sproget i dit eget indlæg bør du nok lytte til dit eget råd!
Gravatar

#36 Zabriskie 16 år siden

"og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt."

Jeg tror filmz anmeldere holder møder, hvor de sidder og diskuterer, på hvilken smart måde de kan ende deres anmeldelser, især når det drejer sig om film de ikke bryder sig om. Ovenstående er blevet en kliché her på filmz.
At afslutte en artikel med en finurlig metafor er altså ikke udtryk for god journalistik, men snarere et himmelråbende "I-wannabe-wise".



Le temps détruit tout
Gravatar

#37 filmz-theassociate 16 år siden

Hmm, jeg kan ikke rigtig finde så mange argumenter i den anmeldelse for hvorfor filmen ikke er god, andet end at der er en søforklaring på hvorfor hotellet ikke har valgt at lukke værelse 1408? Med så lav en karakter, må der da være plads til flere svinere, hvis filmen var så dårlig som anmelderen mener. Det synes jeg ikke er til at tage helt seriøst. Al respekt for anmelderens mening, men jeg mener en 1/6 anmeldelse kræver at man argumenterer lidt bedre for sin sag.

Jeg skal selv ind og se filmen i aften, og har store forventninger til den - bl.a. pga. den overvejende positive anmelderskare, der har rost filmen som sommerens overraskelse i US.
Gravatar

#38 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#33 - Der er en stor forskel på troværdighed og på realisme. En film *SKAL* være troværdig indenfor de rammer, den selv sætter op.

Hvis ikke, der skabes et sammenhængende, troværdigt univers med egne love og regler, så er det simpelthen dårligt håndværk. Det er *IKKE* det samme som, at den skal være realistisk, jvf. din kommentar om robotterne i Transformers.

#34 - Synes du ikke, det er lidt pinligt at udtale sig om andres skrivekundskaber, når du selv har svært ved grammatik?

Ærligt talt, det er fair at være rygende uenig med anmelderen, men hold det på et sobert plan.


Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#39 tranberg 16 år siden

Lorte anmeldelse og lorte anmelder... Så er det sagt...
The end is closest to the beginning
Gravatar

#40 filmz-Le Samouraï 16 år siden

... retorikkens mester har talt! Bøj jer i støvet!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: