“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-tom welling 16 år siden

1 stjerne. Er det ikke i underkanten. Mange andre anmeldere mener det er en af de bedste gyserfilm i år.
Gravatar

#2 pulse83 16 år siden

Er meget uenig i anmeldelsen! Dette er en af de uhyggeligste gysere jeg har set i umindelige tider. Historien er ganske vist noget uholdbar, men til gengæld er underholdningen og stemningen i højsædet. Det er længe siden at jeg har været så opslugt af en gyser, som jeg var da jeg så 1408. Herlig underholdning, dog med en svag historie! 5/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 filmz-PureHatred 16 år siden

Er det bare mig eller lyder det ikke bare en lille smule hen af Silent Hill 4: The Room´s plot???..
Gravatar

#4 duuk74 16 år siden

1 Stjerne er måske lige i underkanten, men synes bestemt heller ikke det er nogen god (eller uhyggelig) film.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 filmz-Is 16 år siden

Hold da kæft!
Det var da en yderst negativ anmeldelse...
Gravatar

#6 akerman 16 år siden

Synes ikke den var vildt god eller uhyggelig, men heller ikek så dårlig igen. 3.5/6 stjerne imo.
Gravatar

#7 filmz-Scarface 16 år siden

Ikke ligefrem nogen ny THE SHINING...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#8 filmz-vassago 16 år siden

Nej, det var godt nok noget af en afbrænder. Da jeg første gang hørte om filmen, kastede jeg mig straks over novellesamlingen - og var meget overrasket over hvor meget stemning, uhygge og historie man kunne få fortalt på de få sider - men her har man langt mere tid, men alligevel falder det alligvel helt fra hinanden. Cusack gør det dog ret godt, og det er imponerende at han ene mand kan bære det så langt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 Fable 16 år siden

Ikke nogen sensation, dog er den efter min mening mere end 1 stjerne værd. Alene replikken "It's an evil fucking room" sikrer den de 2 stjerner ^^
Gravatar

#10 king b 16 år siden

Øh, meget bizar og underligt argumenteret anmeldelse. "Det virker ganske enkelt ikke troværdigt, at så ekstreme ting sker i et hotelværelse, hvilket fjerner spændingen fra filmen." Med andre ord kan anmelderen heller ikke udstå The Shining og Exorcisten og Rosemary's Baby og The Ring? Sådan kan man da ikke argumentere overfor en overnaturlig gyser? 1408 er ikke noget mesterværk på nogen som helst måde, men en ganske effektiv lille kuldegyser. Og ja, den er overnaturlig - learn to live with it.

4/6

Skriv ny kommentar: