Uforklarlig er årsagen til krigen også. Udlægningen af historien er fjernet. Det samme er overblikket. Soldater skyder på hinanden et sted ved den dansk-tyske grænse. Mange dør, men jeg aner ikke hvorfor. I serien var det dårlige beslutninger, truffet af dem, som bestemmer, der var skyld i slagtebænken ved Dybbøl. Det samme kan siges om slagtningen af “1864”-serien. Det er dem, som bestemmer, der er skyld i “1864 – Brødre i krig”. Ansvaret er dit, Bornedal.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 silegnaV 8 år siden

Hej Morten. Tag ikke dette personligt, men jeg håber du vil ændre din skrivestil eller overlade mere arbejde til dine kollegaer, når der skal skrives anmeldelser.
Jeg savner en anmeldelsestekst fra dig, man ikke skal kæmpe sig igennem, hvad enten det er fordi det svært at forstå, ukonkret, analogier eller noget helt fjerde.
En del bruger har givet dig en del konstruktiv kritik, og jeg håber du vil lytte til noget af det. Har før givet dig ros, men der er langt imellem snapsene.
Selvom det er udfordrende med denne skamplet af en film, så kunne niveauet måske højnes, hvis der blev lyttet til noget af den konstruktive kritik.
Gravatar

#2 Gasivodo 8 år siden

#1 Se serien?
Selv Morten, kan ikke redde 'dette' hjem.. (omså han ønskede det - vi er vel bare mennesker?)

Har kuns set serien - men bedre blev det jo ikke, vel?

eller hva' siger #silegnaV?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 RasmusFL 8 år siden

Jeg vil gerne lige forsvare, at Morten har skrevet en læsevenlig, metaforisk flot og velargumenterende anmeldelse her – og jeg har til tider haft svært ved at snuppe den kæphøje tone og den massive mængde popkulturelle referencer.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4 bhs 8 år siden

#1
Synes ærligt talt, at I er lidt for hårde ved Morten til tider.
Gravatar

#5 Gasivodo 8 år siden

#4! LÆS! Se derpå #2 og #3. der umiddelbart er på Mortens hold?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#6 David Munch 8 år siden

Gasivodo (5) skrev:
#4! LÆS! Se derpå #2 og #3. der umiddelbart er på Mortens hold?

Nok også derfor han refererer til #1 og ikke de efterfølgende.
Gravatar

#7 silegnaV 8 år siden

#1 Der er ikke noget, der skal 'reddes hjem'. Det bliver mere udfordrende med tilfælde som dette, men niveauet i en anmeldertekst burde ikke være afhængig af filmen.

#4 Det skal overhovedet ikke tages personligt. Jeg vil ikke trine nogen over tæerne. Man står desværre i skudlinjen for kritik, når man skriver anmeldelser, og siden jeg har oplevet rigtig fine anmeldelser fra vedkommende, ville jeg blot appellere til noget af den kritik, han har modtaget, da jeg ved, det kan blive meget bedre. Selvom konstruktiv kritik kan føles som spark i den sarte region, så er det med til, at gøre os alle bedre :)
Gravatar

#8 Alex- 8 år siden

Så læs dog dine anmeldelser et andet sted, jebus man.

Serien var noget af det værste danskproducerede materiale jeg nogensinde har set, lader til at jeg også skal vige udenom denne.
Gravatar

#9 Elvira39 8 år siden

En god anmeldelse og nem at læse uden at miste niveau.
Gravatar

#10 Driver 8 år siden

Og det var det, der have kostet nogle millioner af vores licenspenge at lave/klippe eller fik jeg (forhåbentligt!) forkert fat i det?

Nyere danske film er noget, jeg nok aldrig rigtig bliver forenelig med.

Jeg ved, at TDC kører en kampagne lige nu, hvor jeg kan se den gratis på mit TV, men tror jeg springer over.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: