Filmens største forcer er afgjort Rogen, Levitt og den absurde, men fornemme og opfindsomme skildring og fortolkning af et så ømtåleligt emne. Så hvis man er fan af enten Rogen eller Levitt, er “50/50” et must. De andre skuespillere gør ikke nær så stort indtryk, og på trods af filmens opfindsomme blend af humor og hjertesorg savner man ofte mere opfindsomhed i selve historien, der mangler overraskelser. Visuelt tager filmen heller ikke ligefrem kegler, selvom instruktøren hyppigt leger med forskellige kameravinkler og split screen, såsom da Adam i vrede kaster en økse mod et billede malet af ekskæresten. Øregangene kan dog nyde godt af et velsammensat soundtrack, der fint supplerer stemningen i “50/50” med alt fra Pearl Jam til Radiohead.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 12 år siden

Glimrende idé! Brug eventuelt tiden til at bruger-rate SAMTLIGE film, Filmz har anmeldt, og som du endnu ikke har ratet. Det må da blive søvndyssende relativt hurtigt! Jeg overvejer, om det er lidt for tidligt til hvidtøl... hmmm.....
War. War never changes.
Gravatar

#12 Nicki52 12 år siden

Den film er rigtig god, men tænke lige med anmeldelsen, at der skulle være nogle spoiler, da den nævner nogle scener nær slutningen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#13 elwood 12 år siden

Det jo kun en reel spoiler, hvis man gør opmærksom på at
tingene sker hen mod slutningen. Lidt på samme måde som en trailer kan vise ting fra slutscenen i en film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 Lawman. 12 år siden

Lol @ din tanketorsk Johan, men det er jo menneskeligt at fejle;)
Gravatar

#15 The Insider 12 år siden

#14, øv, og her havde jeg lige håbet, jeg kunne udgive mig for at være Cylon!
War. War never changes.
Gravatar

#16 Highland Park 12 år siden

Den mand kan da også slippe afsted med hvad som helst.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 The Insider 12 år siden

#16, oh yeah, jeg er en regulær Dubya!
War. War never changes.
Gravatar

#18 Slettet Bruger [2167418351] 12 år siden

Jeg har lige været i biffen og se den sammen med El Vez, der er hjemme på juleferie.

Det er sgu et fornuftigt mix af et seriøst emne med god komedie og det er virkelig en god film. Jeg havde næsten ikke læst om den på forhånd, men der var sgu et par gange undervejs, hvor jeg sad med fugtige øjne.

8/10

Skriv ny kommentar: