Filmens største forcer er afgjort Rogen, Levitt og den absurde, men fornemme og opfindsomme skildring og fortolkning af et så ømtåleligt emne. Så hvis man er fan af enten Rogen eller Levitt, er “50/50” et must. De andre skuespillere gør ikke nær så stort indtryk, og på trods af filmens opfindsomme blend af humor og hjertesorg savner man ofte mere opfindsomhed i selve historien, der mangler overraskelser. Visuelt tager filmen heller ikke ligefrem kegler, selvom instruktøren hyppigt leger med forskellige kameravinkler og split screen, såsom da Adam i vrede kaster en økse mod et billede malet af ekskæresten. Øregangene kan dog nyde godt af et velsammensat soundtrack, der fint supplerer stemningen i “50/50” med alt fra Pearl Jam til Radiohead.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 knipsknips 12 år siden

Must see!

Helt klart en film jeg har ventet på, at se. Dejligt, at høre den er værd, at se.
Gravatar

#2 Norrah 12 år siden

Glæder mig abnormt meget til den her film, så denne anmeldelse giver mig helt sikkert ikke mindre lyst til at se den :)
Gravatar

#3 Lawman. 12 år siden

Hvorfor er filmen gået fra at få fem til at få fire stjerner?
Gravatar

#4 wimmie 12 år siden

#3

Det tænkte jeg også.....
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5 wimmie 12 år siden

I øvrigt giver det heller ikke megen mening at filmen "kun" skulle have fået 4/6 stjerner når man læser anmeldelsen der lyder til at være en 5'er - og når der på forsiden står at "50/50 er næsten 100% vellykket"

Jagten på den forsvundne stjerne ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 Highland Park 12 år siden

Der er vel tale om en rettelse fra anmelderens side. Så vidt jeg husker, var der rent faktisk blevet kommenteret på anmeldelsen i onsdags, så den blev nok midlertidigt fjernet i forbindelse med ændringen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 The Insider 12 år siden

Det er min tanketorsk, guys! :-) For det første fjernede jeg anmeldelsen igen i onsdags, da netop denne først måtte ryge på på premieredagen. For det andet var jeg kommet til at trykke forkert på stjerne-ratingen, men det er rettet, og så har jeg tilmed også rettet teaseren til at reflektere den rette karakter. Puha, man er det man siger om at blive ældre? Man husker ikke så godt, og man husker ikke så godt... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 wimmie 12 år siden

#7

Ah, ok ;)

Såeh... kvajekage til alle Filmz'ere? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 The Insider 12 år siden

Deal! Inklusive nisseøl, naturligvis! Uha, hvor er jeg glad for, at vi omsider er nået til den tid på året, hvor en hvidtøl six-pack er på tilbud i brugsen. Og go' morgen i øvrigt! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 wimmie 12 år siden

The Insider (9) skrev:
Deal! Inklusive nisseøl, naturligvis! Uha, hvor er jeg glad for, at vi omsider er nået til den tid på året, hvor en hvidtøl six-pack er på tilbud i brugsen. Og go' morgen i øvrigt! :-)


Haha, det er i orden ;)

Og go' morgen...ja, det hedder det vel. Gik i seng kl. 1 - vågnede 1.30 faldt i søvn igen omkring kl. 2.30 (thereabouts) og vågnede igen kl. halv fem... Og det var åbenbart hvad jeg skulle have af nattesøvn :/

Nu har jeg smidt mig på sofaen og kan mærke trætheden komme snigende igen, så måske skulle jeg bare blive liggende her i stedet for at vade op i seng igen... :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: