Det er altid en glædens dag, når man kan føje endnu en Coen-film til sin samling. Gennem tre årtier og 14 spillefilm har brødreparret slået deres navne fast som de mest stabile filmleverandører i den amerikanske filmindustri. “A Serious Man” er endnu et pletskud, og det er selvfølgelig omsonst at nævne, at enhver filmsamling er mangelfuld uden denne seneste genistreg. Og mindsanten om ikke filmen leveres med glimrende lyd- og videospor samt en udmærket gang ekstramateriale som bonus. Kan man andet end se frem til deres næste film?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MTK 14 år siden

I retrospekt klart den bedste film fra 2009, så den må da hjem og stå på hylden.
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 14 år siden

Ja dette var ikke lige en film jeg ser det store i. Jeg tror jeg har det ligesom Bruce, at nogle af Coen brødrenes film simpelthen bare falder til jorden hos mig.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 Skeloboy 14 år siden

5/10
Raising Arizona
The Ladykillers
Barton Fink

6/10
Blood Simple

7/10
Burn After Reading
The Man Who Wasn’t There
Miller's Crossing
The Hudsucker Proxy
Intolerable Cruelty

8/10
A Serious Man

9/10
Fargo
O Brother, Where Art Thou?
No Country For Old Men

10/10
The Big Lebowski
Gravatar

#4 superman001 14 år siden

Den jødiske familiefar Lawrence Gopnik har taget sin egen lille bid af den amerikanske drøm. Han bor i et nydeligt forstadskvarter, har en kone og to børn og kandiderer til et fast professorat i fysik. Ikke alt er lyserødt - eksempelvis bor hans socialt handicappede bror Arthur på familiens sofa - men livet fungerer. Lige indtil Arthur en dag vender hjem til en kone, der vil skilles. Og så starter lavinen. Arthur må flytte fra hus og hjem, mens han langsomt ser hele sin verden styrte i grus. Men hvorfor sker det? Er Arthur blot uheldig, eller bliver han som en anden Job testet af Guds vrede?


Der menes vel Lawrence?
Gravatar

#5 DjBeau 14 år siden

Ups... Den er rettet :-)
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

Ja, dette var så desværre en af årets store skuffelser for mig. Ikke at den var i nærheden af at være årets dårligste film, slet ikke, men forventningerne var høje, ovenpå den ok, men forglemmelige Burn After Reading, når man håber "hver anden film fra Coen, bliver god". Desværre ryger den over i bunken af Coen film, som ikke appellerer til mig, hvor Hudsucker Proxy og Fargo også ligger.

Fantastisk start på filmen, må jeg dog sige, men hurtigt røg vi tilbage i Coen brødrenes værktøjskasse, hvor der eksperimenteres med stilarts øvelser, jeg efterhånden synes brødrene har det med at finde frem i deres, for mig, mindst tiltalende film. Jeg ville overleve, at den manglede i min filmsamling, men jeg vil nok give både den og Fargo en ekstra visning engang, for at se, om filmene kan vokse på mig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

#6 - hmm...hvilke appellere så til dig? For lidt vildt du har Fargo i den bunke :)
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

No Country For Old Men, Big Lebowski, O Brother, Where Art Thou?, Millers Crossing og Blood Simple.

Jeg har The Man Who Wasn't There liggende, men har ikke fået den set. Barton Fink vil jeg forøvrigt også rigtig gerne se. Ladykillers behøver jeg ikke se, da jeg har rigeligt i originalen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-Bruce 14 år siden

#7 Men jeg er villig til at give filmen et hug mere, så Fargo er bestilt :) Det er trods alt 14 år siden jeg så den Dagmar og man kan jo se anderledes på den i dag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 Kruse 14 år siden

Jeg var bestemt heller ikke vild med Fargo efter første syn, men den vandt virkelig meget ved gensyn. Jeg mener i hvert fald bestemt at den er værd at give endnu en chance :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: